Stockon eerste klimaatneutrale boodschappenservice
- Food-en-retail
- 23 aug 2018 @ 11:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 23 aug 2018 @ 11:19
- Sjaak Hoogkamer
Stockon, de online boodschappenservice, heeft besloten om haar pakketten klimaatneutraal te gaan verzenden en dit te laten certificeren door Climate Neutral Group volgens de standaard Klimaatneutraal gegarandeerd.
Klimaatneutraal betekent dat er netto géén broeikasgassen zoals CO2 vrijkomen. Dit is het resultaat van het zo veel mogelijk reduceren van de CO2-uitstoot middels interne maatregelen, en het compenseren van het restant van de reductie door bij te dragen aan duurzame klimaatprojecten.
PostNL
Doordat Stockon rechtstreeks van producent naar consument levert, is de CO2-uitstoot een stuk minder dan wanneer hier een supermarkt tussen zit. Daarnaast stuurt Stockon voor de bezorging geen eigen busjes de straat op, maar werken zij met PostNL. Hun bezorgers rijden immers al, en bovendien zet ook PostNL zich actief in voor een groenere wereld. Maar desondanks stoot de verzending via PostNL en de papieren tasjes nog steeds CO2 uit. Dit wordt geneutraliseerd door te investeren in het klimaatproject Gold Standard Cookstoves Africa, waarmee Stockon evenveel CO2 vermijdt als dat zij zelf produceren. Dit project investeert in efficiënte cookstoves, die 50% minder hout verbruiken bij het koken en minder rook uitstoten. Dit gaat ontbossing tegen en zorgt voor enorme CO2-reductie.
Dialoog
De resultaatgerichte inspanningen van Stockon hebben ertoe geleid dat de boodschappenservice zichzelf de eerste klimaatneutrale boodschappenservice van Nederland mag noemen. Ook is Stockon bezig met diverse maatregelen op gebied van logistiek en distributie om de eigen uitstoot te verminderen. Ten slotte streeft Stockon ernaar om met zowel producent als consument de dialoog aan te gaan om ook hen te stimuleren duurzame keuzes te maken.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing