Winkelcentrum loopt vol met werkplekken

Winkelcentrum loopt vol met werkplekken
  • Food-en-retail
  • 27 aug 2018 @ 12:18
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Winkelen

Net als hier worden ook Amerikaanse winkelcentra geteisterd door leegstand. Macerich, één van de grootste retailexploitanten in de VS, lost dat nu op door het ontwikkelen van werkplekken.

Om die nieuwe uitdaging handen en voeten te geven, wordt er samengewerkt met Industrious, aanbieder van flexwerkplekken. Zeg maar een soort van Amerikaanse Regus. Industrious kent nu meer dan vijftig werklocaties in 33 steden van de oost- tot de westkust. Die worden gehuurd door flexwerkers, maar toch ook door grote multinationals.

Tijdelijke feestattracties

Macerich probeert van alles en nog wat om de attractiviteit van de winkelcentra vast te houden. Zo zijn er luxe fitness- en wellnessconcepten naar binnen gehaald, evenals tijdelijke feestattracties en pop up-resturants. Nu bestaat er dus het plan om meerdere plekken in te richten voor flexwerkers. De wisselwerking tussen de huurders en omgeving ligt voor de hand, benadrukt de vastgoedexploitant. Het winkelcentrum profiteert van extra aanloop, terwijl de flexwerker zich verzekerd weet van een kantoorplek op een bruisende high traffic-locatie.

Eerste opening

’t Is nog wel even wachten voordat de plannen concreet worden. Januari volgend jaar worden de eerste flexplekken geopend in het Scottsdale Fashion Square-winkelcentrum in Phoenix. Het gaat om een enorme complex van 1,8 miljoen vierkante meter waar topmerken zitten als Gucci, Bulgari en Prada.

WeWork

Dit concept waarbij winkelcentra hun ruimte verhuren voor branchevreemde activiteiten wordt steeds populairder. Zo heb je ook de aanbieder WeWork, dat vorige maand het concept WeMRKT lanceerde. Deze winkel is gevestigd in New York en verkoopt producten die zijn ontwikkeld door huurders van de WeWork-werkruimtes.

 

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken