Del Monte beleeft opsteker dankzij yesmomentje
- Food-en-retail
- 25 sep 2018 @ 09:59
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Activatie
- 25 sep 2018 @ 09:59
- Hugo Schrameyer
Verpakt fruit-producent Del Monte heeft dit voorjaar en deze zomer een 360º-activatie gehouden die zowel online als in store werd uitgerold. Niet zonder succes. Bijna 2500 deelnemers deelden hun foto via social media.
Even een korte case-omschrijving. Jointmarketing-bureau Benk uit Utrecht ontwikkelde voor Del Monte een soort van user generated content-campagne. Zowel bestaande als nieuwe Del Monte-shoppers werd gevraagd om een leuke, positieve gebruiksfoto te delen via de hashtag #yesmomentje. Daarmee maakten ze kans op één van de vijf Tefal-keukenmachines ter waarde van 500 euro. Deze case is wat Benk-directeur Bastiaan Krips een duidelijke demonstratie van een succesvolle shoppermarketing-activatie. Hij heeft er dan ook geen moment over getwijfeld om de activatie als kanshebber in te zenden voor de Perfect Pitch-awards die a.s. donderdag worden uitgereikt op de inspiratiemiddag van ISMI. Deze inzending van Benk is kanshebber in de categorie Shopper Marketing Case.
Vertel eens Bastiaan, waarom is deze case zo uniek?
‘Vanwege de 360º-benadering. Dit concept laat duidelijk zien dat we in staat zijn geweest om via verschillende touchpoints bestaande en nieuwe Del Monte-consumenten te bereiken. We hebben duidelijk rumoer gecreëerd, niet alleen met de campagne zelf, maar die ook duidelijk doorvertaald naar de winkelvloer. Het yesmoment kon iedereen voor zichzelf invullen. Het kon gaan om een Del Monte-moment met spelende kinderen in de tuin, maar ook om gezellig pannenkoeken bakken bijvoorbeeld.’
En de doorvertaling naar de winkelvloer?
‘We hebben een aantal mooie fotoframes ontwikkeld, waarbij deelnemers een foto van zichzelf konden laten nemen. Daarbij werd hen gevraagd om hun yesmoment op de winkelvloer letterlijk uit te schreeuwen. Ook die foto’s werden gedeeld via social media. In totaal hebben bijna 2500 mensen meegedaan met de actie.’
En Del Monte, ook tevreden?
‘De actie is pas kort geleden afgesloten. We moeten de uitkomsten nog evalueren. We zien ondertussen wel dat de inverkoopcijfers bij de supermarkten goed zijn.’
Op de Perfect Pitch a.s. donderdag krijg je 5 minuten van Bram Nauta.
‘Dat is niet echt veel, maar scherpt je wel om in korte tijd een duidelijk verhaal te vertellen. Er komen veertien cases voorbij, er zal ongetwijfeld genoeg inspiratie tussen zitten voor alle deelnemers.’
Over The Perfect Pitch
De middag op 27 september wordt georganiseerd door het Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI) in samenwerking met BBP Media. Er komen gedurende de sessie 14 opvallende shoppermarketing-cases voorbij. ‘Als bezoeker van deze Best Practices heb je de mogelijkheid om je veertien keer te laten inspireren’, vertelt ISMI-directeur Bram Nauta. De middag draagt de naam The Perfect Pitch, waarmee tevens wordt benadrukt dat er een wedstrijdelement aan de presentaties is gekoppeld. Binnen elk van de vier categorieën wordt er een winnaar aangewezen, waarbij zowel het oordeel van de betrokken jury een rol speelt als het oordeel van de zaal. Bezoekers krijgen de mogelijkheid om hun voorkeur via een app uit te spreken.
Meer informatie over de middag en de categorieën via deze link.
The Perfect Pitch/Shopper Marketing Update Live!
Datum: 27 september. Locatie: JOINN!, Houten.
Ontvangst: 13:30 uur
Afsluiting: 17:10 door Bram Nauta
Entreeprijs:
ISMI-lid: gratis
Abonnees MarketingTribune: 95,-
Overig: 150,-
Lezers van MarketingTribune/Shopper Marketing Update kunnen zich aanmelden via deze link.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing