Food startup No Fairytales gaat undercover in snackbar

Food startup No Fairytales gaat undercover in snackbar
  • Food-en-retail
  • 5 sep 2018 @ 09:08
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Vanaf deze week komt er naast de bestaande smaken Rode Biet, Wortel en Boerenkool van foodmerk No Fairytales een nieuwe smaak bij: Paprika & Chili.

Om te laten zien hoe eenvoudig en lekker het is om net iets meer groenten te eten, worden gasten van bekende Utrechtse snackbar ’t Hoekje met een durum döner verrast die gemaakt is met deze groentenwraps.

Veel gegeten bestaande producten verrijken met groenten. Zo wil No Fairytales het voor iedereen gemakkelijker maken om iets meer groenten te eten. De producten van No Fairytales zijn tortilla's die voor 45% uit groenten bestaat. Sinds anderhalf jaar worden ze verkocht in alle grote supermarkten in Nederland. Vanaf september 2018 komt er naast de bestaande smaken (Rode Biet, Wortel en Boerenkool) een nieuwe smaak bij: Paprika & Chili. Ook komen er nieuwe kant-en-klaar producten bij: een tortilla tosti en een gevulde wrap. En vanaf half september zijn de Nederlandse groentetortilla's ook verkrijgbaar in Zweden bij supermarktketen ICA.

Undercover in Utrechtse snackbar
Om te laten zien hoe eenvoudig en lekker het is om net iets meer groenten te eten, zal het foodmerk gasten van bekende Utrechtse snackbar ’t Hoekje met een durum döner verrassen die gemaakt is met de opvallend gekleurde groentenwraps van No Fairytales. 'Zo simpel en lekker kan het zijn om soms net iets anders te kiezen.' Bekijk hier de video van de undercover actie.

Het roer moet om
Het idee voor No Fairytales kreeg oprichter Bernadette Kooijman twee jaar geleden toen ze een tv-reclame zag voor een nieuwe innovatie, de 'pizzaburger'. Met haar achtergrond in levensmiddelentechnologie dacht ze dat het anders en beter moet kunnen. Ze stopte met haar toenmalige baan en besloot om zelf lekkere en betere alternatieven te gaan ontwikkelen en begon met No Fairytales. Met een team van vier man werkt No Fairytales nu hard om de wereld te veroveren met hun met groente verrijkte producten. Na Nederland en België is Zweden nu het derde land waar No Fairytales verkocht zal gaan worden in de supermarkt, meldt Kooijmans team.

Stap voor stap op weg naar een betere groenteconsumptie
Uit onderzoek van Stanford University blijkt -zo ontdekte het merk- dat van al onze ingebakken gewoontes, onze eetgewoontes het moeilijkste te veranderen zijn. 'De meeste mensen kopen geen gezond voedsel, ze kopen gewoon wat lekker is. Met kleine stappen wil No Fairytales ons wat gezonder laten eten. Met consumptie van 2 wraps heb je al een aardig deel van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groente binnen. De cijfers liegen er niet om: slechts 20 procent van de Nederlanders eet voldoende groente en wereldwijd lijden 2.1 miljard mensen aan obesitas.'

Nieuwe kant-en-klaar producten
Bernadette Kooijman: ‘Ik ben heel blij om te zien dat zoveel mensen verschillende recepten bedenken en uitproberen met onze producten. Opvallend vaak gaat onze wrap op de grill of in een toaster. Dat heeft me ertoe aangezet om een aantal kant en klare producten te introduceren. Het zijn verschillende smaken gevulde wraps en tosti’s. Ze hoeven alleen maar even opgewarmd te worden. Ik ben extra trots op de kant en klare tortilla tosti, omdat dit een echte innovatie is die nog nergens in de wereld bestaat. En onze nieuwe gevulde wrap bestaat in z’n geheel voor 45% uit groenten.’

Vanaf 10 september zijn de nieuwe kant-en-klaar producten ook verkrijgbaar bij Jumbo winkels. De nieuwe smaak tortilla (Paprika & Chili) ligt sinds 4 september bij de Albert Heijn winkels. Meer informatie over No Fairytales staat hier. (PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken