Grolsch start bokbierseizoen met opvallende display

Grolsch start bokbierseizoen met opvallende display
  • Food-en-retail
  • 18 sep 2018 @ 07:17
  • 8632 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Instore marketing

Grolsch heeft in verschillende Albert Heijn-winkels het bokbierseizoen feestelijk geopend met grote kartonnen Herfstbok-bomen. Hoogste tijd om contact op te nemen met Regionaal Accountmanager Retail Henk Haasdijk.

Zou je jezelf eens willen introduceren? Wat heb je met shopper marketing? 

‘Henk Haasdijk, 29 jaar oud en woonachtig in het Friese Wolvega. Ik ben afkomstig uit een retailgezin. Mijn familie heeft een aantal fotovakwinkels gehad, waardoor ik vanaf kinds af aan al in contact ben geweest met de retail. Dit is tevens de plek waar de passie is ontstaan. Tijdens mijn studie ben ik werkzaam geweest bij een plaatselijke elektronicawinkel. Op dit moment ben ik al meer dan 2,5 jaar werkzaam voor de Grolsche Bierbrouwerij als Regionaal Accountmanager Retail.

Goede shoppermarketing is voor Grolsch erg belangrijk om via de juiste kanalen consumenten met onze mooie producten te kunnen bereiken. Vanuit mijn functie ben ik verantwoordelijk voor lokale adviezen, activaties, samenwerking en perfecte executie bij supermarktondernemers en filialen voor Grolsch, Kornuit, de Klok-bier en Grimbergen-abdijbieren.’

Grolsch heeft in Leeuwarden bij AH XL de aftrap genomen voor het nieuwe bierbokseizoen. Hoe is dit project precies ingevuld?

Grolsch heeft landelijk de aftrap gedaan van het Bokbierseizoen bij Albert Heijn. Op diverse locaties in Nederland zijn winkelvloeren voorzien van grote kartonnen ‘Herfstbokbomen’, als thematische aankleding voor de winkel. De campagne van ’proef de favoriete bok van Nederland’ hebben we hierin naar voren laten komen.

Bij de Albert Heijn XL in Leeuwarden hebben de klant en ik gebrainstormd over op wat voor manier we de herfst naar de winkelvloer zouden kunnen halen. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een grote krattenboom met Herfsttakken. Het is fantastisch om vanuit Grolsch de ruimte en mogelijkheid te krijgen om een eigen invulling te kunnen geven aan winkelvloer-activaties die bij de shopper impact maken.’

Wat verwachten jullie met dit concept te bereiken?

‘Grolsch Rijke Herfstbok is al jaren de onbetwiste marktleider binnen bokbier en daarmee de favoriete bok van Nederland. We zijn hier enorm trots op en willen dit daarom ook graag vertellen. We trappen het seizoen af met een tv-commercial, online video en content en gepaste aankleding op de winkelvloer. Allemaal met als thema: De favoriete bok van Nederland.’     

We zitten nog volop in de nazomer, terwijl de herfstbokken nu al in de schappen staan. Begrijpt de shopper dat wel, waarom niet gewacht tot het traditionele moment van begin/medio oktober?

‘We hebben mogen genieten van een fantastische zomer en ook de nazomer is tot nu toe erg goed. Toch merken we al jaren dat de shopper echt zit te wachten tot het eerste moment dat Grolsch Rijke Herfstbok weer verkrijgbaar is. Aan de natuur zien we dat zij zich klaar maakt voor de Herfst en hier spelen we graag op in. Hierdoor is eigenlijk geen sprake van een traditioneel moment.’

Welke externe bureaus bij dit project betrokken?

Elwe Special Promotions uit Enschede is bij dit project betrokken als leverancier van POS-materiaal. Zij hebben ons geholpen met design en packaging van onze Herfstbok-campagne.’

 

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken