H&M in de plus na goede zomer

- Food-en-retail
- 21 sep 2018 @ 09:04
- 10332 x gelezen
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ZakelijkMarketing
- 21 sep 2018 @ 09:04
- 10332 x gelezen
- Peter van Woensel Kooy
Prima verkoopcijfers over zomer 2018 zorgden deze week voor een historische koerssprong van het aandeel H&M. De Zweedse kledingwinkelketen werd in een dag bijna 17% meer waard.
Volgens persbureau Bloomberg de grootste koerssprong van het bedrijf in zeventien jaar. Het bericht doet beleggers volgens het FD hopen dat het merk op de weg terug is van een bijzonder moeilijke periode. Voor Hennes & Mauritz was prijs tot dusver allesbepalend in marketing- en bedrijfsstrategie. Om zo goedkoop mogelijk te zijn, haalt het concern zijn producten uit lage lonen landen, waardoor minder snel dan de concurrentie kan worden ingespeeld op trends en veranderende voorkeuren van vooral jonge, modebewuste klanten. Volgens Goldman Sachs-analisten zijn de aanlevertijden bij H&M zo'n twee keer zo lang als bij de Spaanse concurrent Inditex, bekend van Mango en Zara. Mischien had H&M zich uit de markt gespeeld... De acceleratie van het Zweedse familiebedrijf deze zomer hadden dan ook weinig beursvorsers zien aankomen. De onverwacht goede zomerverkopen stuwden de koers van H&M echter gewoon als een raket omhoog. De collectie is blijkbaar ook qua design weer up to date en de marketing is verbeterd. Grote concurrent Inditex weet aan het koude voorjaar en de hete Europese zomer juist de slechtste cijfers in vier jaar.
(bron: FD)
Fotocredit: Marcus Loke / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Inditex
- aanlevertijden
- Zweden
- Mango
- Goldman Sachs
- acceleratie
- Zara
- Hennes & Mauritz
- Zweeds
- familiebedrijf
- markt
- H&M
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- NieuwsNew York Pizza opent 200ste...9294x
- NieuwsSodaStream vanaf medio februari...8626x
- NieuwsJumbo pakt Picnic-handschoen op...8261x
- NieuwsOmzet detailhandel groeit7619x
- NieuwsWillaerts nieuwe algemeen...7531x
- NieuwsAH en Hema starten samen...7455x
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Laatste Nieuws
- [interview Marketeer 134] Martijn... 22-02-2019
- Coolblue bereikt recordomzet van... 21-02-2019
- ICT duwt retail richting next... 21-02-2019
- Miele wast, strijkt en bezorgt20-02-2019
- column Borremans visie Verandering19-02-2019
- Jan-Renier Swinkels draagt... 19-02-2019
MarketingTribune Events
- 19mrt 2019
NL Packaging Event
- 28mrt 2019
Shopping Awards Event
- 28mrt 2019
Shopping Awards Gala
- 16mei 2019
CustomerFirst Congres
- 20jun 2019
NIMA Marketing Day
- 10sep 2019
Influencer Marketing Event