H&M in de plus na goede zomer
- Food-en-retail
- 21 sep 2018 @ 09:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ZakelijkMarketing
- 21 sep 2018 @ 09:04
- Peter van Woensel Kooy
Prima verkoopcijfers over zomer 2018 zorgden deze week voor een historische koerssprong van het aandeel H&M. De Zweedse kledingwinkelketen werd in een dag bijna 17% meer waard.
Volgens persbureau Bloomberg de grootste koerssprong van het bedrijf in zeventien jaar. Het bericht doet beleggers volgens het FD hopen dat het merk op de weg terug is van een bijzonder moeilijke periode. Voor Hennes & Mauritz was prijs tot dusver allesbepalend in marketing- en bedrijfsstrategie. Om zo goedkoop mogelijk te zijn, haalt het concern zijn producten uit lage lonen landen, waardoor minder snel dan de concurrentie kan worden ingespeeld op trends en veranderende voorkeuren van vooral jonge, modebewuste klanten. Volgens Goldman Sachs-analisten zijn de aanlevertijden bij H&M zo'n twee keer zo lang als bij de Spaanse concurrent Inditex, bekend van Mango en Zara. Mischien had H&M zich uit de markt gespeeld... De acceleratie van het Zweedse familiebedrijf deze zomer hadden dan ook weinig beursvorsers zien aankomen. De onverwacht goede zomerverkopen stuwden de koers van H&M echter gewoon als een raket omhoog. De collectie is blijkbaar ook qua design weer up to date en de marketing is verbeterd. Grote concurrent Inditex weet aan het koude voorjaar en de hete Europese zomer juist de slechtste cijfers in vier jaar.
(bron: FD)
Fotocredit: Marcus Loke / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Hennes & Mauritz
- Mango
- acceleratie
- Zweeds
- aanlevertijden
- familiebedrijf
- H&M
- Zweden
- Zara
- Inditex
- markt
- Goldman Sachs
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing