H&M in de plus na goede zomer

H&M in de plus na goede zomer
  • Food-en-retail
  • 21 sep 2018 @ 09:04
  • 9351 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • ZakelijkMarketing

Prima verkoopcijfers over zomer 2018 zorgden deze week voor een historische koerssprong van het aandeel H&M. De Zweedse kledingwinkelketen werd in een dag bijna 17% meer waard.

Volgens persbureau Bloomberg de grootste koerssprong van het bedrijf in zeventien jaar. Het bericht doet beleggers volgens het FD hopen dat het merk op de weg terug is van een bijzonder moeilijke periode. Voor Hennes & Mauritz was prijs tot dusver allesbepalend in marketing- en bedrijfsstrategie. Om zo goedkoop mogelijk te zijn, haalt het concern zijn producten uit lage lonen landen, waardoor minder snel dan de concurrentie kan worden ingespeeld op trends en veranderende voorkeuren van vooral jonge, modebewuste klanten. Volgens Goldman Sachs-analisten zijn de aanlevertijden bij H&M zo'n twee keer zo lang als bij de Spaanse concurrent Inditex, bekend van Mango en Zara. Mischien had H&M zich uit de markt gespeeld... De acceleratie van het Zweedse familiebedrijf deze zomer hadden dan ook weinig beursvorsers zien aankomen. De onverwacht goede zomerverkopen stuwden de koers van H&M echter gewoon als een raket omhoog. De collectie is blijkbaar ook qua design weer up to date en de marketing is verbeterd. Grote concurrent Inditex weet aan het koude voorjaar en de hete Europese zomer juist de slechtste cijfers in vier jaar.
(bron: FD)

Fotocredit: Marcus Loke / Unsplash


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken