Hema opent eerste shop-in-shop in Londen

Hema opent eerste shop-in-shop in Londen
  • Food-en-retail
  • 12 sep 2018 @ 11:20
  • 8629 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Retail

Hema heeft voor het eerst in haar bestaan een shop-in-shop geopend. De winkel is te vinden in het gerenommeerde warenhuis Next, op Oxford Street, de belangrijkste winkelstraat van Londen en één van de meest iconische winkelstraten ter wereld.

De shop-in-shop is de negende winkel van Hema in Londen en is gevestigd op de eerste verdieping van het warenhuis. Het assortiment zal bestaan uit de categoriën: eten, kado, kind en persoonlijke verzorging.

200 miljoen passanten

De vestiging van Next op Oxford Street betreft de flagship store van het warenhuis dat twee verdiepingen telt en maar liefst 73.000 m2 winkeloppervlakte kent. Het warenhuis werd onlangs na een ingrijpende verbouwing heropend. Het ligt strategisch gelegen tussen de metrostations Tottenham Court Road en de nieuw op te leveren Queen Elizabeth Line, waarmee Oxford street maar liefst 200 miljoen passanten per jaar bereikt.

Meer shop-in-shops

Voor Hema is de winkel een verdere belangrijke stap in haar verdere expansie in het Verenigd koninkrijk. Afhankelijk van het succes zullen er mogelijk meer Hema shop-in-shops worden geopend in de warenhuizen van Next. Deze retailketen heeft circa 500 warenhuizen in Groot Britanië en Ierland en nog eens circa 200 warenhuizen in 40 landen wereldwijd.

Internationaal

Richard Flint, Hema Directeur Internationaal: 'Hema ontwikkelt zich steeds meer tot een echt internationaal opererende retailer en lifestylebrand. We zien een toenemende vraag naar ons concept vanwege de onderscheidendheid van ons merk in deze markten. Onze producten kennen een "Dutch design", zijn scherp geprijsd en hebben een goede kwaliteit. Hierdoor zijn we voor meer markten aantrekkelijk. We kijken daarom steeds meer naar samenwerkingen met partners en proberen innovatieve concepten uit, zoals met Next maar ook met Apparel Group voor het Midden-Oosten. Onze Hollandse oorsprong helpt ons hierbij, want "Dutch design" staat in het buitenland goed aangeschreven. We zullen dit dan ook in onze marketing steeds vaker gaan benadrukken, bijvoorbeeld door het gebruik van "from Amsterdam" in ons logo en winkels.'

Goed ontvangen

Hema wordt internationaal zeer goed ontvangen, stelt het merk. Klanten waarderen vooral de kleurrijke en positieve uitstraling van de producten en de overzichtelijkheid en de frisse uitstraling van de winkels. De indeling in ‘werelden’ en de dominante productpresentatie maakt in één keer duidelijk waar producten in de winkel te vinden zijn. Zo staan bijvoorbeeld alle damesproducten bij elkaar in de dames-wereld; van sokken en lingerie tot bijouterie en mode. En zijn alle producten voor baby’s, van romper tot speelgoed bij elkaar te vinden. Bovendien bieden de ‘werelden’ klanten veel inspiratie en zijn de winkels ruimer opgezet en prettiger om in te winkelen.

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken