Nieuwe spaarcampagne Plus en Disney met augmented reality brengt Disney-films tot leven

Nieuwe spaarcampagne Plus en Disney met augmented reality brengt Disney-films tot leven
  • Food-en-retail
  • 7 sep 2018 @ 15:58
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingBelow the line

Plus start vanaf 9 september 2018 een nieuwe spaarcampagne waarbij consumenten kunnen sparen voor Disney Movie Moments. Dit zijn kaartjes met herkenbare momenten en figuren uit Disney-films.

In totaal zijn er 192 verschillende Movie Moments, waarvan er maar liefst 48 digitaal tot leven te brengen zijn met de speciale Plus Movie Moments app. Bovendien hebben nog eens 96 kaartjes een special effect zoals glitters, glow-in-the-dark, geur, kras of een speciale structuur. Het grote aantal special-effectkaartjes (50 procent) en digitale kaartjes (25 procent) maakt deze spaarcampagne uniek voor de Nederlandse retailmarkt. 

Augmented reality in de Movie Moments app
'Uniek' aan deze spaaractie vlgens Plus, is de Plus Movie Moments app waarmee klanten bepaalde kaartjes kunnen scannen. 'Zo krijgen ze geluids- en filmfragmenten te zien en unlocken ze spelletjes. Dankzij de augmented reality-functie van de app laat je zelfs de ballonnen van 'Up!' door je kamer zweven, speel je een spelletje met de raceauto’s van Cars of luister je naar de sfeervolle jazzmuziek van Ratatouille.'

Limited Edition, Disney Doeboek en winactie
Bij elke 10 euro aan boodschappen ontvangen Plus klanten vier Disney Movie Moments. De kaartjes bewaren klanten in het speciale Disney Doeboek, waar ook nog heel veel spelletjes en raadsels in staan. Het Disney Doeboek krijgen zij van 13 tot en met 15 september 2018 cadeau bij besteding vanaf 25 euro aan boodschappen. Vanaf 16 september 2018 is er daarnaast drie weken lang elke week een andere Gouden Limited Edition verkrijgbaar, waarmee spelletjes worden vrijgespeeld in de PLUS Movie Moments app.

Winactie: weekend Disneyland Paris
Wanneer consumenten hun boodschappen online bestellen, maken zij bovendien kans op een geheel verzorgd weekend Disneyland Paris voor vier personen. Daarnaast kunnen zij elke week een Disneypakket winnen ter waarde van 350 euro. De Plus Movie Moments app is nu alvast te downloaden voor Android en Apple, medt de retailkleten.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken