Nieuwe spaarcampagne Plus en Disney met augmented reality brengt Disney-films tot leven
- Food-en-retail
- 7 sep 2018 @ 15:58
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingBelow the line
- 7 sep 2018 @ 15:58
- Peter van Woensel Kooy
Plus start vanaf 9 september 2018 een nieuwe spaarcampagne waarbij consumenten kunnen sparen voor Disney Movie Moments. Dit zijn kaartjes met herkenbare momenten en figuren uit Disney-films.
In totaal zijn er 192 verschillende Movie Moments, waarvan er maar liefst 48 digitaal tot leven te brengen zijn met de speciale Plus Movie Moments app. Bovendien hebben nog eens 96 kaartjes een special effect zoals glitters, glow-in-the-dark, geur, kras of een speciale structuur. Het grote aantal special-effectkaartjes (50 procent) en digitale kaartjes (25 procent) maakt deze spaarcampagne uniek voor de Nederlandse retailmarkt.
Augmented reality in de Movie Moments app
'Uniek' aan deze spaaractie vlgens Plus, is de Plus Movie Moments app waarmee klanten bepaalde kaartjes kunnen scannen. 'Zo krijgen ze geluids- en filmfragmenten te zien en unlocken ze spelletjes. Dankzij de augmented reality-functie van de app laat je zelfs de ballonnen van 'Up!' door je kamer zweven, speel je een spelletje met de raceauto’s van Cars of luister je naar de sfeervolle jazzmuziek van Ratatouille.'
Limited Edition, Disney Doeboek en winactie
Bij elke 10 euro aan boodschappen ontvangen Plus klanten vier Disney Movie Moments. De kaartjes bewaren klanten in het speciale Disney Doeboek, waar ook nog heel veel spelletjes en raadsels in staan. Het Disney Doeboek krijgen zij van 13 tot en met 15 september 2018 cadeau bij besteding vanaf 25 euro aan boodschappen. Vanaf 16 september 2018 is er daarnaast drie weken lang elke week een andere Gouden Limited Edition verkrijgbaar, waarmee spelletjes worden vrijgespeeld in de PLUS Movie Moments app.
Winactie: weekend Disneyland Paris
Wanneer consumenten hun boodschappen online bestellen, maken zij bovendien kans op een geheel verzorgd weekend Disneyland Paris voor vier personen. Daarnaast kunnen zij elke week een Disneypakket winnen ter waarde van 350 euro. De Plus Movie Moments app is nu alvast te downloaden voor Android en Apple, medt de retailkleten.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing