POS-leverancier Vlastuin legt meer nadruk op design

POS-leverancier Vlastuin legt meer nadruk op design
  • Food-en-retail
  • 7 sep 2018 @ 11:39
  • 10743 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
  • Instore marketing

Vlastuin in Baarn, leverancier van instore POS-solutions, verhuist vandaag naar een tijdelijk onderkomen in Amersfoort. De huidige werkplek krijgt een opknapbeurt. Dat is tevens de aanloop naar meer nadruk op design.

Merkfabrikanten of retailpartijen die de grote villa van Vlastuin ooit hebben bezocht, zal het niet zijn ontgaan. Het ‘Koetshuys’ uit 1890, waar Vlastuin al 38 jaar is gevestigd, kent een statige allure. ‘Het waren onze ouders die de woning en de naastgelegen woonhuis betrokken. Dat was ook een soort van knipoog naar eerdere generaties, die hun brood verdienden als wagenmakers. De oorspronkelijke functie van koetshuis is veranderd in een kantoorplek', vertelt CEO Cornelis Vlastuin.

Opknapbeurt

Maar hoe statig ook, het werd de hoogste tijd voor een grootschalige opknapbeurt voor dit gemeentelijke monument. Zowel bouwkundig als visueel. ‘De buitenkant wordt opgeknapt en bij de tijd gebracht, hetzelfde geldt voor het interieur. We zaten behoorlijk krap, en met een paar nieuwe mensen ontstond steeds meer noodzaak tot verbouwing. Wat we willen doen, is het pand herinrichten, waarbij de designstudio een meer prominente plek gaat krijgen.’

Is de revitalisatie van het pand ook aanleiding voor een nieuwe koers?

Cornelis Vlastuin: ‘Het ontwikkelen van verpakkingen en displays vormt al meer dan vijftig jaar de basis van dit bedrijf, waarbij de nadruk vooral ligt op productie. Dat blijft ook in de toekomst belangrijk. Om een project succesvol binnen planning en budget af te ronden, is goed projectmanagement en goede sourcing van groot belang. We blijven dus een projectmanagement-bureau, maar door de extra nadruk op design zullen we wel eerder aanhaken bij het ontwikkelproces. Dat wordt ook steeds meer op prijs gesteld door onze opdrachtgevers. Dat we niet alleen het productieproces van het materiaal begeleiden, maar dat we het totale project onder onze hoede nemen.’

En dat heeft tot gevolg?

‘Dat we ons breder in de markt positioneren. We zijn niet alleen verantwoordelijk voor het sourcen van retailoplossingen, we nemen ook de taak om het creatieve proces te begeleiden. Zo kun je als opdrachtgever het creatieve en het productieproces aan één partij uitbesteden, waardoor er meer waarborg bestaat voor het eindresultaat.’

En het bedrijf zelf, is er groei?

‘Er zijn verschillende nieuwe klanten, maar het mooiste compliment vind ik dat bestaande klanten blijven terugkomen. Blijkbaar doe je dan iets goed. Ook hebben we een paar nieuwe accountmanagers aangetrokken, voor Nederland en België, en zijn we nu op zoek naar een ervaren iemand voor een wat zwaardere accountfunctie.’

(Tijdelijk adres van maandag 10 september tot vrijdag 21 december: Nijverheidsweg Noord 60-33, 3812 PM Amersfoort. Telefoonnummer blijft ongewijzigd: 035-548 8730 - wordt doorgeschakeld.)


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken