Pul Display: Sustainability wordt gemeengoed

Pul Display: Sustainability wordt gemeengoed
  • Food-en-retail
  • 19 sep 2018 @ 10:31
  • 10592 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
  • Activatie

Mineraalwatermerk Bar-le-Duc wil met zijn Recycle Display benadrukken dat duurzaamheid speerpunt is in de bedrijfsstrategie. Pul Display heeft geholpen met de uitwerking ervan.

Bar-le-Duc heeft als eerste en enige frisdrankproducent een fles ontwikkeld die voor 100% is gemaakt van gerecycled plastic. Deze koploperpositie komt nu tot uiting in een samenwerking met sportclubs, die nog duurt tot 15 november. Deelnemers aan een wedstrijd voor de meest duurzame sportclub maken kans op mooie prijzen, terwijl de club bij inschrijving in ieder geval in het bezig komt van een Bar-le-Duc recyclebak. Deze duurzame display, die bedoeld is om lege plastic flesjes te verzamelen, is ontworpen door Pul Display.

De Recycle Display is één van de case-deelnemers op donderdagmiddag 27 september, de dag waarop ISMI zijn inspiratiesessie The Perfect Pitch houdt. Directeur Rik Nieuwendaal van Pul Display laat weten dat niet hij de inleidende presentatie op die dag gaat verzorgen, maar dat hij daar iemand van Bar-le-Duc voor heeft uitgenodigd.

‘Het gaat tenslotte om een marketingconcept dat uit eigen huis komt van de mineraalwaterfabrikant. In de basis is het niet ons idee, hoewel we natuurlijk wel veel aandacht hebben gehad voor sustainability bij de uitwerking van het project. Je let op aspecten als materiaal en optimale beladingsgraad.’

Merk je bij klanten dat sustainability steeds belangrijker wordt?
‘Zeer zeker. Dat heeft absolute topprioriteit. Merken willen zich duidelijk als milieubewust profileren. Voor ons leidt dat tot meer aandacht voor materiaalgebruik. Al het karton dat wij voor productie van displays benutten, wordt gerecycled, hetzelfde geldt ook voor kunststoffen. Dat voeren we na gebruik af naar een hoogwaardig recyclebedrijf. De granulaatkorrels die dat productieproces oplevert, worden gebruikt als grondstof voor nieuwe kunststof toepassingen. Het is een echt cradle-to-cradle-proces.’

Je krijgt, of de inleider van Bar-le-Duc, vijf minuten de tijd van ISMI-directeur Bram Nauta om je case te presenteren. Is dat voldoende?

‘Vijf minuten lijkt misschien niet lang, maar volgens mij is dat voldoende om je verhaal te vertellen. Waar ik wel benieuwd naar ben, is hoe de middag gaat verlopen. Er komen veertien cases aan bod van elk vijf minuten. Dat levert voor de toehoorders veel inspiratie op, maar weet je aan de eind van de dag nog wie welk verhaal heeft verteld? Ben erg benieuwd.’

Over The Perfect Pitch

De middag op 27 september wordt georganiseerd door het Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI) in samenwerking met BBP Media. Er komen gedurende de sessie 14 opvallende shoppermarketing-cases voorbij. ‘Als bezoeker van deze Best Practices heb je de mogelijkheid om je veertien keer te laten inspireren’, vertelt ISMI-directeur Bram Nauta. De middag draagt de naam The Perfect Pitch, waarmee tevens wordt benadrukt dat er een wedstrijdelement aan de presentaties is gekoppeld. Binnen elk van de vier categorieën wordt er een winnaar aangewezen, waarbij zowel het oordeel van de betrokken jury een rol speelt als het oordeel van de zaal. Bezoekers krijgen de mogelijkheid om hun voorkeur via een app uit te spreken.

Meer informatie over de middag en de categorieën via deze link.

The Perfect Pitch/Shopper Marketing Update Live!

Datum: 27 september. Locatie: JOINN!, Houten.

Ontvangst: 13:30 uur

Afsluiting: 17:10 door Bram Nauta

Entreeprijs:

ISMI-lid: gratis
Abonnees MarketingTribune: 95,-
Overig: 150,-

Lezers van MarketingTribune/Shopper Marketing Update kunnen zich aanmelden via deze link.

 

 


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken