Snackketen Smullers verkoopt De Vegetarische Slager

Snackketen Smullers verkoopt De Vegetarische Slager
  • Food-en-retail
  • 12 sep 2018 @ 09:01
  • 8309 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingFood

De Vegetarische Slager gaat samenwerken met Smullers en gaat plantaardige hamburgers verkopen via de snackketen. Smullers-marketeer Roger Bloem: 'Deze burger is amper te onderscheiden van onze huidige hamburger.'

Smullers, tot begin volgend jaar nog onderdeel van de NS, heeft enkele tientallen snackbars op NS-stations. Onlangs werd bekend dat Smullers wordt overgenomen door het Franse Lagardere. Per 1 februari 2019 draagt NS Stations de snackketen over.

Scherpe prijs
De prijs van de plantaardige hamburger van 2,50 euro wordt vergelijkbaar met die van andere hamburgers bij Smullers. Smullers-marketeer Roger Bloem op Nu.nl: 'Tien jaar geleden kreeg je als vegetariër - als je geluk had – in een fastfoodrestaurant een gepaneerde groenteschijf op een broodje. Dankzij De Vegetarische Slager is er de afgelopen jaren zo veel gebeurd qua ontwikkeling en innovatie, dat we nu een burger kunnen introduceren die amper te onderscheiden is van onze huidige hamburger.'

Distributie via 3.500 winkels
De Vegetarische Slager werd in 2010 opgericht door Korteweg en heeft intussen distributie via onder andere Albert Heijn, online supermarkt Picnic, Kiosk en Plus. Ook heeft DVS sinds begin 2018 een eigen restaurant in Den Haag. De producten van Korteweg c.s. zijn momenteel verkrijgbaar in meer dan 3.500 winkels en zijn verkrijgbaar in vijftien landen. Ook visverevangers behoren nu tot het assortiment, aan 'biefstuck' wordt gewerkt. Febo lanceerde enige tijd terug een smakelijke vega-burger van eigen merk, McDonald's kondigde recentelijk hetzelfde aan, Vivera scoort in Engeland en diverse retailers presenteren smakelijke vega burgervarianten van eigen merk. De categorie zit duidelijk in beweging, waarop nu ook Smullers slim inhaakt. Als de smaak gelijk is en de prijs van vleesvervangers lager, wordt een omslagpunt in de markt verwacht. Opmerkelijk genoeg loopt de reclame voor vleesvervangers door retailers vaak nog achter achter bij de consumententrend.
(PvWK, bronnen: Nu, MT)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken