Beter Leven keurmerk op Jumbo huismerksnacks
- Food-en-retail
- 26 okt 2018 @ 10:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 26 okt 2018 @ 10:31
- Sjaak Hoogkamer
In de landelijke Beter Leven Week van de Dierenbescherming voorziet Jumbo opnieuw een aantal van haar producten met het Beter Leven keurmerk waaronder een groot deel van de huismerksnacks.
Het keurmerk vindt de klant voortaan op kroketten, bitterballen en saté en een deel van het assortiment aan kipsticks, kipnuggets, hamburgers en frikandellen. De verdere uitbreiding van producten met Beter Leven keurmerk sluit naar eigen zeggen naadloos aan bij de ambitie van Jumbo om een voorlopers rol te vervullen op het gebied van dierenwelzijn. Tijdens de duurzame boodschappenroute van Jumbo wordt het klanten volgens de super bovendien makkelijk gemaakt om te kiezen voor producten met het Beter Leven keurmerk.
Zuivel
Jumbo gaat als eerste supermarktketen tevens verschillende huismerk zuivelproducten met het Beter Leven keurmerk invoeren, naast het PlanetProof keurmerk dat ook wordt geïntroduceerd. Binnen het vleeswaren schap zijn vanaf week 48 alle kalkoenvleeswaren over op BLk. Bovendien is 81 procent van de varkensvleeswaren BLk gecertificeerd. Eieren hebben bij Jumbo sinds 2017 minimaal één ster en ook het verse varkensvlees, kalfvlees en het kalkoenvlees hebben één ster van het Beter Leven keurmerk. Verder gaat Jumbo in 2019 volledig over op het vroege voeden van kuikens. Dit betekent dat alle kippen die onder Nieuwe Standaard Kip* bij Jumbo worden verkocht, water en voer krijgen zodra ze uit het ei kruipen.
Aandacht
Olaf de Boer, executive director Buying & Merchandising bij Jumbo: ‘We vinden het belangrijk om zuinig te zijn op de wereld om ons heen. Daarom zoeken we altijd naar een goed evenwicht tussen mens, dier en milieu. We spannen ons al vele jaren in om duurzamere producten in het schap te leggen. Dierenwelzijn is dan ook een thema dat bij Jumbo hoog op de agenda staat. De snacks met het Beter Leven keurmerk zijn het meest recente voorbeeld hiervan en we blijven continu zoeken naar mogelijkheden voor verdere verduurzaming. Op deze manier maken we lekker, gezond en duurzaam eten voor iedereen bereikbaar.’
Duurzaam
Dit najaar maakt Jumbo dankzij een duurzame boodschappenroute door de winkel het makkelijk om te kiezen voor een duurzamer alternatief. Tijdens de verschillende landelijke keurmerkweken zoals de Bewuste Visweek (MSC/ASC), Fairtradeweek en de Beter Leven Week staan de keurmerken bij Jumbo centraal.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing