Coop krijgt app met beeldherkenning

Coop krijgt app met beeldherkenning
  • Food-en-retail
  • 12 okt 2018 @ 11:40
  • 10004 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingApps

Coop lanceert een boodschappen-app met beeldherkenning, meldt Distrifood. De app is gebouwd met artificial intelligence- en machine learningtechnologie van Google.

Dat meldt de maker van de app, ict-dienstverlener Incentro. Het bijzondere aan deze nieuwe app is volgens Incentro dat het een productscanner betreft die beelden herkent.

Lang gekoesterde wens

Jop van Sommeren, e-commerce-manager bij Coop: ‘We zochten een partner die onze omnichannel-ambities naar concrete toepassingen kon omzetten. Incentro was bij ons aangehaakt om de prestaties van de webshop aan te scherpen, maar werkte algauw ook aan de boodschappenapp. De productscanner is een lang gekoesterde wens, want een scanfunctionaliteit is handig voor de klant. Incentro stelde voor om er beeldherkenningstechnologie in te bouwen, wat de scanner leuker en gebruiksvriendelijker voor de klant maakt.'

Appel scannen

De klant kan met de scanner bijvoorbeeld een appel scannen. De software achter de scanner herkent het fruit, selecteert in de app de appels die Coop in het assortiment heeft, waarna de klant de gewenste hoeveelheid appels kan bestellen. De technologie is voorzien van machine learning, waardoor de productscanner slimmer wordt.
(bronnen: Distrifood en Computable)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken