Dirk focust op vers-imago
- Food-en-retail
- 1 nov 2018 @ 09:05
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 1 nov 2018 @ 09:05
- Redactie Food en Retail
Dirk van den Broek maakt prioriteit van het verbeteren van zijn versimago. Onder meer via een nieuwe folder, aandacht voor vriesvers, voor taart en door versgarantie op het vleesassortiment.
In het laatste GfK versrapport eindigde Dirk in de onderste regionen, ondanks investeringen in de agf-afdeling. Volgens Dirk-directeur Marcel Huizing moet er nu echt wat veranderen aan het versimago van de supermarktketen. ‘De kwaliteit van onze agf doet niet onder voor de concurrentie, maar het wordt door de klant toch als minder goed ervaren. We blijven ons focussen op prijs, maar willen nu ook de topkwaliteit van ons vers beter onder de aandacht brengen’, zegt hij op Distrifood.
Gespecialiseerde vers categorie-chefs
Net als bij groente en fruit wordt straks een persoon, de bakkerijspecialist, verantwoordelijk voor het aansturen van de bakkerij, aldus Huizing. Zowel de agf (aardappelen, groenten en fruit, red.) als de bakkerij krijgen een versgarantie, dat gaat vanaf week 45 ook gelden voor het vleesassortiment. Ook gaat Dirk ook meer werk maken van de presentatie van verse taartjes en van vers fruit. Dirk gaat daarnaast de vriesvers opvijzelen. Huizing: ‘In het Vriesversrapport eindigde Dirk op de 3e plaats. Volgend jaar gaan we voor een 1e plek. Het verschil met nummer 2 Jan Linders was heel klein en winnaar Emté verdwijnt op termijn uit het supermarktlandschap. Dat verschil moet Dirk kunnen inhalen.’ Een nieuwe folder moet meehelpen aan het creëren van een verbeterd versimago.
(bron: Distrifood)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- supermarkt
- ersimago
- versrapport
- keten
- agf
- Dirk van den Broek
- afdeling
- regionen
- GfK
- Dirk
- investeringen
- agf
- kwaliteit
- Distrifood
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing