Gratis kraanwater op alle treinstations
- Food-en-retail
- 16 okt 2018 @ 09:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOFoodMarketing
- 16 okt 2018 @ 09:04
- Peter van Woensel Kooy
De Nederlandse Spoorwegen wil reizigers op alle treinstations in Nederland gratis drinkwater aanbieden. Het mobiliteits- en retailmerk wil zo het drinken van kraanwater stimuleren en plastic zwerfafval verminderen.
Begin november 2018 moet het eerste watertappunt op het voorplein van station Alkmaar staan, meldt NOS. 'Onze droom is dat in de toekomst alle stations voorzien zijn van een watertappunt, zodat reizigers op elk station gratis drinkwater kunnen tappen', zegt NS president-directeur Roger van Boxtel op eigen website, 'We zetten een eerste stap op 200 stations waar we dit zelf kunnen realiseren. We hopen dat onze partners, zoals gemeenten en drinkwaterbedrijven, ons helpen. Als we willen, kunnen we dit samen voor alle stations (400, red.) in Nederland realiseren.'
Milieuvriendelijk
De NS merkte dat de vraag naar gratis kraanwater om flesjes te vullen toenam. 'We spelen hier graag op in, want het drinken van kraanwater is gezond én milieuvriendelijk", zegt directeur Duurzaam Ondernemen van de NS Carola Wijdoogen. "Als we hierdoor minder flesjes water verkopen op het station, dan is dat zo. We investeren in gratis drinkwater omdat we geloven dat dit Nederland en onze reizigers helpt om bewust te kiezen voor het OV en nog duurzamer te reizen. Als we hierdoor minder flesjes water verkopen op het station, dan is dat zo. Het faciliteren van een gezonde en duurzame levensstijl vinden wij belangrijker.'
Retail-vastgoed
De water-actie sluit goed aan bij de retailak van NS, NS Stations. Deze heeft als slogan: 'Op het station is meer te halen dan je trein'. Het station begint steeds meer een bestemming op zichzelf te worden, retailers profiteren daarvan, alsmede de eigenaar van het meeste vastgoed: de NS.
(PvWK, bronnen: NS en NOS)
beeld: NS Online (tweet)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- NS
- trein
- retail
- vraag
- service
- Roger van Boxtel
- website
- perron
- president-directeur
- water
- station
- eerste
- tappunt
- 400
- stations
- partner
- pomkp
- dorst
- customer journey
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing