Grootste groentekraam in Den Haag met groenten van Albert Heijn

Grootste groentekraam in Den Haag met groenten van Albert Heijn
  • Food-en-retail
  • 9 okt 2018 @ 09:07
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

De Dutch Agri Food Week (DAFW) is van start gegaan. Tijdens de DAFW staan in heel Nederland voedsel, voedselinnovatie en voedselproductie centraal. Samen met de organisatie en Minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit geeft Albert Heijn het startsein met de grootste groentekraam van Nederland.

Dat is een maar liefst 200 meter lange marktkraam gevuld met groenten. Als ambassadeur van de DAFW organiseert Albert Heijn de komende week verschillende activiteiten door het hele land, zo meldt de retailketen.

Tijdens de vierde editie van de Dutch Agri Food Week, van 5 tot en met 16 oktober, staat in heel Nederland voedsel, voedselinnovatie en voedselproductie centraal. Boeren, ondernemers uit toeleverende en verwerkende industrie, retail, overheid en wetenschappers laten zien hoe zij werken aan veilig en gezond voedsel voor onszelf en voor straks 9 miljard mensen wereldwijd. Het doel van de week is om aandacht te besteden aan innovaties, kennis te delen en vooral ook om te genieten van gezonde voeding.

'Albert Heijn wil klanten alle ingrediënten voor een beter leven bieden en daar maakt lekker, vers en gezond eten een belangrijk onderdeel van uit. Het is daarom niet meer dan logisch dat wij een bijdrage leveren aan de Dutch Agri Food Week. Ik ben erg trots dat we hier met ruim 35 groentetelers van AH, waar we jarenlange samenwerkingen mee hebben, in de grootste groentekraam van Nederland staan om Hollandse producten te laten zien en proeven.  Hier kunnen bezoekers al het moois verwachten wat onze Nederlandse telers te bieden hebben, Hollandse producten in al hun glorie. Hiermee willen we laten zien dat het eten van meer groente in een gezond eetpatroon past', aldus Marit van Egmond, commercieel directeur van Albert Heijn en lid van het Topteam Agri & Food bij de opening.

DAFW Openingsevent Grootste groentekraam
Bezoekers konden bij de kraam voor vijf euro een tas vullen met verse groenten en buitenbeentjes naar keuze. De opbrengst gaat naar Voedselbank Haaglanden. De producten die aan het einde van de dag overblijven gaan naar Voedselbank Nederland.

Activiteiten in het land
Om klanten meer inzicht te geven in de herkomst van de verse producten en lekker en gezond eten te stimuleren, organiseert Albert Heijn de komende week de volgende activiteiten:

Interactief melkpak
Op zaterdag 6 oktober staan lokale Campina-melkveehouders klaar in 100 supermarkten van Albert Heijn om consumenten te laten zien waar Campina-melk vandaan komt. Met een interactief melkpak nemen de melkveehouders het winkelend publiek mee in hun wereld en vertellen zij het verhaal van ‘gras tot glas’. Meer info hier.

World Food Day
Op zaterdag 13 oktober kun je een exclusief kijkje nemen achter de schermen van je eten tijdens World Food Day. Hét festival met workshops, talkshows, een streekmarkt en excursies die je laten zien waar ons dagelijks eten vandaan komt. Albert Heijn organiseert die dag in samenwerking met Groenpact een dialoogsessie met inspirerende sprekers rondom de film ‘Tomorrow’. Meer info hier.

Fruitspread Zeeuwse Pruim
Te droge zomer, te kleine pruim? Pruimenteler Kees Hamelink, 'Potverdorie' en Albert Heijn zijn een samenwerking aan gegaan en laten zien dat Nederlands fruit méér dan de moeite waard is. Vanaf vandaag staan de potjes Fruitspread Zeeuwse Pruim! In AH XL-winkels.

Albert Heijn en Verspillingsfabriek samen tegen voedselverspilling aan
Deze week start Albert Heijn ook een nieuwe samenwerking met de Verspillingsfabriek in Veghel. De Verspillingsfabriek is opgericht in 2016 door cateraar Bob Hutten, die zich met hart en ziel inzet om voedselverspilling tegen te gaan. Albert Heijn verkoopt vanaf maandag twee (houdbare) soepen (romige tomaten crème soep/ Italiaanse tomatensoep) in stazakken. Deze soepen zijn tot stand gekomen met restproducten van Albert Heijns vaste leverancier Bakker Barendrecht en de Verspillingsfabriek.
(PvWK)

 

Foto: v.l.n.r: Marit van Egmond - commercieel directeur Albert Heijn en lid topsector Agri&Food, Elies Lemkes-Straver - voorzitter Stichting Dutch Food Week en Minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit proeven groenten van AH teler.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken