Strategieverandering? Grote directiewisseling C&A
- Food-en-retail
- 17 okt 2018 @ 10:12
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaMarketing
- 17 okt 2018 @ 10:12
- Peter van Woensel Kooy
De kledingketen C&A zal verschillende functies binnen het Europese management opheffen. Vier van de zeven bestuurders gaan met vervroegd pensioen of worden vervangen, waaronder familielid Bart Brenninkmeijer.
Deze maatregel zou volgen uit het feit dat C&A probeert niet te veel terrein te verliezen aan concurrenten zoals Primark, Uniqlo en H&M en zou voor vernieuwing moeten zorgen. De verkopen de afgelopen periode zouden wat zijn tegen gevallen. De huidige generatie Brenninkmeijers stond in januari 2018 volgens MarketingTribune en het Duitse Der Spiegel op het punt het kledingconcern te verkopen aan een consortium Chinezen. Binnen het familiebedrijf zijn hier geen nadere details over bekend gemaakt.
Driekoppig MT
De Nederlandse tak gaat meer plaats maken voor premiummerken in het assortiment. Online activiteiten worden ook verder ontwikkeld, blijkt uit recent familieberaad. Het management van C&A Europa wordt nu gevoerd door drie personen: eindbaas Alain Caparros en Martijn en Tjeerd van der Zee. Overigens is het gebruikelijk voor de Brenninkmeijers om eerder met pensioen te gaan dan 66. In 1841 openden broers Clemens en August Brenninkmeijer een textielopslag in Sneek. In 1841 begonnen ze in dezelfde stad een winkel in confectiekleding. De familiestructuur bleef tot vandaag de dag gehandhaafd, evenals de praktijk om als familie goede doelen te steunen.
1575 winkels
Nu zal een aantal strategische beslissingen in Europa worden genomen, kondigt Caparros aan. Een grote vermindering van het personeelsbestand staat niet op de agenda. Volgens C&A Europa steeg de omzet vorig jaar met 4% 'op het oude continent' en bereikte het marktaandeel 7,3%. Anno 2018 verwelkomt de keten dagelijks meer dan 2 miljoen klanten in 1.575 Europese winkels. 'Met circa 35.000 medewerkers zijn we een zeer belangrijke speler in het merendeel van de grote landen in Europa. We hebben ook een groeiende aanwezigheid in Brazilië, Mexico en China.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Uniqlo
- Martijn van der Zee
- pensioen
- Dusseldorf
- retail
- Alain Caparros
- toch voordeliger
- August Brenninkmeijer
- Sneek
- Tjeerd van der Zee
- broers
- Clemens
- Bart Brenninkmeijer
- RK
- H&M
- Primark
- C&A
- C&A
- foundation
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing