Hamsterdam beslist letter-strijd

Hamsterdam beslist letter-strijd
  • Food-en-retail
  • 16 okt 2018 @ 09:15
  • 8255 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert en creatief
    MarketingTribune en L&L
  • CreatieMarketing

Er is nogal wat gedoe over de vondst van bureau KesselsKramer: de manshoge letters 'I amsterdam', jarenlang met (te?) veel succes ingezet voor de citymarketing van de hoofdstad. Albert Heijn grijpt in.

#Hamsteren!
Voor en tegenstanders buitelen over elkaar en over de letters heen. 'Lok er toeristen mee naar onbekende gebieden in de stad', suggereert de ene. 'Hef ze op', zegt de andere. ' Waar moeten we nu de selfies maken', verzucht de toerist. Leve Photoshop, dacht men bij bureau TBWA\ Neboko en haakte voor klant Albert Heijn in met deze oplossing op de 'Hamsterweken', die zojuist weer zijn aangebroken. De angel is hiermee in elk geval uit de letters geknaagd!
(PvWK)

Ook Arjan Lubach heeft een oplossing. Klik hier

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken