Heinz lanceert Mayochup met mayo en ketchup

Heinz lanceert Mayochup met mayo en ketchup
  • Food-en-retail
  • 11 okt 2018 @ 12:28
  • 10834 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert en creatief
    MarketingTribune en L&L
  • FoodMarketing

'A combination of ketchup and mayonnaise, Mayochup has now been bottled by Heinz and will be arriving in stores, but who'll get it first?' In de V.S. is de nieuwe Heinz Mayochup nu al een hype op social media.

Mayo of ketchup: wat eet jij bij je friet? Sommige mensen nemen beide en mengen de sauzen het liefst ook nog op hun bord. Voor die mensen komt Heinz met de uitvinding van het jaar 'Mayochup'. Hun volgers op Twitter mochten meebeslissen. Intussen is het product klaar om uitgeleverd te worden binnen de Amerikaanse retail. Nederland is vooralsnog niet aan de beurt.

No-brainer
Het begon allemaal met een simpele tweet van de sauzenfabrikant: 'Willen jullie #mayochup in de winkel? 500.000 stemmen voor, en we brengen het uit', memoreert RTLZ. En daar werd enorm op gereageerd. 'After seeing the unprecedented passion surrounding this product, including the nearly one million votes on social media and 500,000 votes in favour of bringing it stateside, launching mayochup in the US was a no-brainer', reageert Heinz director of marketing Nicole Kulwicki intussen in een persbericht dat The Independent op 17 september jongst leden oppikte.

Hashtag bepaalt POP
Sommige critici op sociale media vinden dat het nieuwe product erg op 'Thousand island dressing' lijkt. Het zal Kulwicki een zorg zijn, Kraft Heinz stookt de hype nog wat op door Mayochup-fans aan te sporen hun naam en woonplaats met hashtag #mayochup te Twitteren. De stad met de meeste stemmen krijgt dan als eerste Mayochup in de winkel en wordt point of purchase. Het aandeel Kraft Heinz blijft intussen stoicijns onder de geslaagde marketingintroductie. Ook daar valt blijkbaar nog wat winst te behalen.
(PvWK)

Lees ook: Kraft Heinz opent Amsterdams Global Centre of Excellence

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken