Heinz lanceert Mayochup met mayo en ketchup
- Food-en-retail
- 11 okt 2018 @ 12:28
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 11 okt 2018 @ 12:28
- Peter van Woensel Kooy
'A combination of ketchup and mayonnaise, Mayochup has now been bottled by Heinz and will be arriving in stores, but who'll get it first?' In de V.S. is de nieuwe Heinz Mayochup nu al een hype op social media.
Mayo of ketchup: wat eet jij bij je friet? Sommige mensen nemen beide en mengen de sauzen het liefst ook nog op hun bord. Voor die mensen komt Heinz met de uitvinding van het jaar 'Mayochup'. Hun volgers op Twitter mochten meebeslissen. Intussen is het product klaar om uitgeleverd te worden binnen de Amerikaanse retail. Nederland is vooralsnog niet aan de beurt.
No-brainer
Het begon allemaal met een simpele tweet van de sauzenfabrikant: 'Willen jullie #mayochup in de winkel? 500.000 stemmen voor, en we brengen het uit', memoreert RTLZ. En daar werd enorm op gereageerd. 'After seeing the unprecedented passion surrounding this product, including the nearly one million votes on social media and 500,000 votes in favour of bringing it stateside, launching mayochup in the US was a no-brainer', reageert Heinz director of marketing Nicole Kulwicki intussen in een persbericht dat The Independent op 17 september jongst leden oppikte.
Hashtag bepaalt POP
Sommige critici op sociale media vinden dat het nieuwe product erg op 'Thousand island dressing' lijkt. Het zal Kulwicki een zorg zijn, Kraft Heinz stookt de hype nog wat op door Mayochup-fans aan te sporen hun naam en woonplaats met hashtag #mayochup te Twitteren. De stad met de meeste stemmen krijgt dan als eerste Mayochup in de winkel en wordt point of purchase. Het aandeel Kraft Heinz blijft intussen stoicijns onder de geslaagde marketingintroductie. Ook daar valt blijkbaar nog wat winst te behalen.
(PvWK)
Lees ook: Kraft Heinz opent Amsterdams Global Centre of Excellence
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing