Nieuwe stichting van jonge generatie leiders van AH, Aegon, FrieslandCampina, Philips, Shell en Unilever
- Food-en-retail
- 8 okt 2018 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOMarketing
- 8 okt 2018 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag wordt officieel de Stichting Dutchtainables aan het publiek gepresenteerd. De stichting, een initiatief van de jonge generatie leiders bij Albert Heijn, Aegon, FrieslandCampina, Philips, Shell en Unilever, wil op meerdere manieren zichtbaar gaan maken welke Nederlandse innovatieve oplossingen op het gebied van water, voedsel, energie, smart cities en gezondheid wereldwijd het verschil maken.
De Nederlandse ondernemers- en makersgeest zorgt al eeuwen voor duurzame oplossingen voor wereldwijde problemen, constateren de initiatoren van de nieuwe stichting. 'Dit is iets waar we als land trots op mogen zijn, wat we van de daken moeten schreeuwen, maar weinig mensen die dit doen. De recent gelanceerde Stichting Dutchtainables maakt zichtbaar welke Nederlandse innovatieve oplossingen op het gebied van water, voedsel, energie, smart cities & gezondheid wereldwijd het verschil maken. De Stichting wil deze innovaties en iedereen die hieraan bijdraagt een podium geven om zo een beweging op gang te brengen die Nederland wereldwijd koploper maakt op de vijf gebieden.'
Dutch Solutions for Global Challenges
Een aantal Nederlandse bedrijven waaronder Albert Heijn, Aegon, FrieslandCampina, Shell, Philips en Unilever heeft nu de koppen bij elkaar gestoken om plannen te maken voor een innovatief en duurzaam Nederland. Zij zien het belang om de maatschappelijke uitdagingen die de 21e eeuw met zich meebrengt samen aan te pakken. Al snel kwamen zij tot de conclusie dat dit niet enkel bij een manifest mocht blijven. Zij verzamelden een netwerk van jonge, gedreven professionals om mee te denken en het manifest aan te scherpen en gezamenlijk tot implementatie over te gaan. Een van hen is 'Dutchtainable' Wouter Zwagemakers
Zijn reactie: 'Overtuigd van de toekomstvisie voor een innovatief en duurzaam Nederland én het feit dat wij de jonge generatie nodig hebben om onze ambitieuze doelen te realiseren, hebben we het heft in eigen handen genomen en Dutchtainables opgericht. Het is onze missie om een brede beweging te creëren van mensen – ondernemers, denkers en doeners – die weer trots zijn op de Nederlandse vindingrijkheid en geloven in ons vermogen om problemen op te lossen. Dit doen we onder andere met behulp van onze website, maar ook door samen te werken met bestaande platformen en initiatieven zoals de Innovation Expo en de One Young World Summit.'
Nederland schept al eeuwen de toekomst
Dutchtainable Hein Schumacher, ceo FrieslandCampina: 'Dijken aanleggen, windmolens bouwen en de plastic soep helpen verdwijnen: Nederland creëert al eeuwen innovatieve en duurzame oplossingen voor wereldwijde problemen. Dutchtainables wil dit leiderschap zichtbaar maken. Door te laten zien waar ons kleine land zo groot in is en een gezicht te geven aan de mensen die nu al het verschil maken, willen wij alle Nederlanders inspireren om ook een bijdrage te leveren aan onze duurzame toekomst.'
(PvWK)
Foto boven: Rawpixel / Unsplash
Over Stichting Dutchtainables
'De Nederlandse ondernemers- en makersgeest schept al eeuwen de toekomst. Dit kleine land is ontzettend groot als het gaat om innovatieve oplossingen op het gebied van water, voedsel, energie, smart cities en gezondheid. Iets wat snel vergeten wordt, waar niet bij stil wordt gestaan. Stichting Dutchtainables wil daar verandering in brengen. Op https://dutchtainables.org/ biedt zij daarom een podium aan de nieuwste ‘Dutch Solutions for Global Challenges’ die de wereld gaan verbeteren. Door zichtbaar te maken wat er nu al gebeurt wil zij mensen verbinden, inspireren en motiveren om hetzelfde te doen. Iedere actie telt. Klein en groot. Maak jij of maakt jouw bedrijf nu al het verschil?
Dutch Solutions die het verschil maken met een oplossing voor wereldwijde problemen kunnen zich gemakkelijk aanmelden via de website van Stichting Dutchtainables. Nederlanders die willen weten welke duurzame innovaties in Nederland worden ontwikkeld volgen @dutchtainables op Instagram en Facebook.'
(bron: stichting Dutchtainables)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Unilever
- FrieslandCampina
- duurzaam
- bedrijven
- Stichting Dutchtainables
- mvo
- Dutch Solutions for Global Challenges
- Nederland
- Albert Heijn
- Philips
- Aegon
- merk
- Shell
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing