'Procter probeert WTF te registreren'

'Procter probeert WTF te registreren'
  • Food-en-retail
  • 5 okt 2018 @ 16:07
  • 7989 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Procter & Gamble probeert de voornamelijk door millennials gebruikte afkortingen LOL, WTF, FML en NBD in de Verenigde Staten als merk te registreren, ontdekt Chiever Brand Protection.

Als dat lukt dan kan het bedrijf de afkortingen gebruiken voor onder andere zeep en wasmiddelen.

'De afkortingen staan voor Laughing Out Loud, What The F***, F*** My Life en No Big Deal (die sterretjes plaatsen we niet uit preutsheid, maar om te voorkomen dat dit bericht in uw spam belandt, NE). Het lijkt erop dat deze merkaanvragen een poging van P&G zijn om de millennials aan zich te binden. Worden de registraties geaccepteerd, dan zou dit best wel eens een goede strategie kunnen zijn. Immers, de jongeren vinden een WTF-wasmiddel waarschijnlijk best grappig terwijl de ouderen zich er niet aan storen want die weten toch niet wat het betekent. En dat is misschien maar beter ook', schrijft Nynke Ettes van het Nederlandse merkenbureau Chiever Brand Protection.

'De merkaanvragen van P&G zijn nog TBD (to be decided). Het Amerikaanse merkenbureau zal zich er eerst nog over moeten buigen. Of zouden de soms preutse Amerikanen de aanvragen onzedelijk vinden? Krijgt P&G de registraties wel, dan zou een merkregistratie voor het veelgebruikte OMG (Oh My God) ook niet in het rijtje misstaan.'

Lees hier Ettes' complete column 'P&G makes you LOL'.



Paris Hilton registreerde "That’s Hot", het computerbedrijf dat GVD registreerde had volgens Chiever waarschijnlijk geen idee

Foto boven: Chrissie Kremer / Unsplash

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken