Pure Value introduceert herbruikbare promodisplay

Pure Value introduceert herbruikbare promodisplay
  • Food-en-retail
  • 26 okt 2018 @ 11:07
  • 11337 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Instore marketing

Pure Value uit het Belgische Sint-Amands heeft gisteren officieel de Proteus smart display gelanceerd, ‘de eerste herbruikbare slimme promotionele display’. ‘Een wereldpremière’, aldus de aanbieder.

Pure Value wil hiermee een oplossing bieden voor het kartonafval. Jaarlijks gaat het daarbij om 1 miljard kg. displaykarton dat door retailers en merkfabrikanten wordt weggegooid, benadrukt de displayfabrikant. Weggooien kost handenvol geld en is ook niet bepaald duurzaam. Dat moet anders kunnen, vinden ondernemers Geert Marivoet en Bram van Schijndel  van Pure Value

Investering

De nieuwe display is mede tot stand gekomen door een initiatief van bierbrouwer ABInBev. Die heeft met het 100+Accelerator-programma gezocht naar duurzaamheidsoplossingen. Bedrijven konden daarbij door inschrijving met een duurzaamheidsidee kans maken op een investering. Ook Pure Value werd uiteindelijk geselecteerd. Ondernemers Geert Marivoet en Bram Van Schijndel:  ‘Wij zijn uiterst vereerd met de erkenning van en samenwerking met AB InBev en andere toonaangevende merken en retailspelers. Alleen vanuit co-creatie is het mogelijk om samen een wereldwijde standaard neer te zetten.’

Grote retailers

De co-creatie heeft in totaal twee jaar in beslag genomen, waarbij niet alleen ABInBev was betrokken, maar ook een aantal grote retailers als Delhaize, Carrefour, Retail Partners Colruyt Group, Jumbo, Albert Heijn en Plus retail en merken als Procter & Gamble, L’Oréal en Coca Cola.

Bij de officiële presentatie gisteren waren niet alleen retailers en merkfabrikanten aanwezig,  maar tevens de Vice-Eerste Minister en Minister van Werk en Economie, Kris Peeters, en fractieleider CD&V Vlaams Parlement,  Koen Van Den Heuvel. 



Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken