'Zo. Nu eerst een Bavaria' keert terug
- Food-en-retail
- 5 okt 2018 @ 11:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 5 okt 2018 @ 11:23
- Peter van Woensel Kooy
‘Zo. Nu eerst een Bavaria’ keert terug in een landelijk cross-mediale campagne. De kern van de Bavaria campagne: brouwen is ons ambacht, genieten is ons leven. Het wordt een grootse campagne, belooft de brouwerij, met de vertrouwde slogan die vanaf vijf oktober live gaat.
Ambacht en genieten komen samen in de nieuwe, ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’-campagne, ontwikkeld door bureau Fama Volat. Met een eigen mouterij en mineraalwaterbron brouwt de familiebrouwer uit Lieshout al generaties lang Bavaria bier. Brouwen is een ambacht dat vanuit de Bavaria brouwerij al 300 jaar met passie wordt uitgeoefend, stelt de familie trots. 'Wanneer het serieuze werk gedaan is en het genieten begint, smaakt een Bavaria het allerlekkerst. Het nieuwe concept "Zo. Nu eerst een Bavaria- moment" zit precies op dit snijvlak.' De campagne is vanaf vijf oktober te zien. Bekijk de commercial hieronder.
Brouwen is ons ambacht, genieten is ons leven , vertelt Florent Renders, marketeer Bavaria bij Swinkels Family Brewers. 'We zijn de brouwer die luchtig in het leven staat, maar tegelijkertijd heel serieus over het brouwen van bier is. Met de vertrouwde Bavaria knipoog laten we in de nieuwe tv-commercial zien met welke ingrediënten, passie en kennis wij ons bier brouwen. Uiteindelijk draait het om het genieten van het leven. Dat is precies wat Bavaria nu zo Bavaria maakt, die combinatie van vakmanschap en onze bourgondische levensstijl. "Zo. Nu eerst een Bavaria" speelt daarin een sleutelrol, omdat dát moment en dát gevoel de overgang tussen deze twee werelden weergeeft. '
Thuis in Nederland
Bavaria verwacht dat de nieuwe campagne consumenten in haar thuisregio – Brabant – aanspreekt, maar zeker ook daarbuiten. 'We zijn een Brabantse brouwer, we zijn trots op onze afkomst. We brouwen niet alleen voor Brabant, maar voor heel Nederland. Deze nieuwe campagne onderstreept dat', aldus Renders. 'In een stevige cross-mediale campagne, die vanaf vijf oktober van start gaat, nemen we heel Nederland mee in ons verhaal'. Naast de tv-commercial wordt de campagne doorvertaald naar social media, digitale abri’s op stations en in stadscentra en zijn er activaties op de winkelvloer. Tevens sponsort het biermerk Veronica Inside sinds de start van het nieuwe seizoen.
(PvWK)
Beeld uit de nieuwe campagne
Over Swinkels Family Brewers
'Swinkels Family Brewers is een 100% onafhankelijk familiebedrijf. Al 7 generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die beschikt over 5 eigen brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (NL), brouwerij Palm & De Hoorn in Steenhuffel (BE), brouwerij Rodenbach in Roeselare (BE), brouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (NL) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (ET). Gezamenlijk zijn deze brouwerijen goed voor de productie van 7,5 miljoen hectoliter bier en 830.000 hectoliter frisdrank. Bedrijfsonderdeel Holland Malt beschikt over 2 eigen mouterijen, welke samen goed zijn voor de productie van 340.000 ton mout. Daarnaast produceert bedrijfsonderdeel CereX 4.854 ton moutextracten en compounds. Wereldwijd werken ruim 1.500 medewerkers binnen de groep van ondernemingen geleid door de familie Swinkels. Om het familiebedrijf nog mooier door te kunnen geven aan de volgende generatie, is langetermijndenken en het maken van duurzame besluiten vanzelfsprekend. Voor meer informatie: www.swinkelsfamilybrewers.com'. (bron: familie Swinkels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- kennis
- Florent Renders
- Nu eerst een Bavaria
- nieuw
- marketeer
- Lieshout
- tegelijk
- ingrediënten
- tv-commercial
- Swinkels Family Brewers
- levensstijl
- Zo
- Bavaria
- Bavaria
- passie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing