Beery Christmas stopt bier in 'lekkerste' adventskalender

Beery Christmas stopt bier in 'lekkerste' adventskalender
  • Food-en-retail
  • 8 nov 2018 @ 08:44
  • 9951 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert en creatief
    MarketingTribune en L&L
  • CreatieFood

De Hopt Beery Christmas adventskalender bestaat uit 24 speciaalbiertjes, samengesteld door de bierkenners van speciaalbier webwinkel Hopt.nl. De bieren zijn afkomstig uit 31 verschillende brouwerijen uit 18 landen. Een gat in de markt?

De hilarische adventskalender is gevuld met 24 exclusieve craftbieren in 24 verschillende stijlen, van exotische IPA’s en Saisons, tot klassieke Tripels, meldt Berry Plokker, Country Manager voor Nederland en België van initiator 'Hopt'.

24 onovertroffen biertjes
Voor de kalender van 2018 heeft Hopt volgens hem de hele aardbol afgezocht naar 24 unieke speciaalbieren. 'We zijn uitgekomen op spectaculaire bieren met prachtige nieuwe smaken van 31 brouwerijen uit maar liefst 18 landen! Hieronder behoren brouwerijen welke in de top 100 beste brouwerijen ter wereld van RateBeer’s Best Awards 2018 staan. Daarnaast zullen er bieren zijn die je nergens anders zult vinden omdat deze speciaal voor de Beery zijn gebrouwen', aldus Plokker, 'Hoe er 31 brouwerijen in een Adventskalender terechtkomen, vraag je jezelf af? Dat komt omdat sommige topbrouwers de gelegenheid aangrijpen om met een andere beroemde brouwerij te gaan samenwerken en zodoende een speciaalbier voor ons te gaan brouwen. Dubbel zo lekker, zullen we maar zeggen.'

'Een heuse speurtocht'
De Beery Christmas 2018 zit vol kleine en tot in details uitgewerkte tekeningen en is daarmee geheel anders dan de editie uit 2017. Elk jaar gaat Hopt in zee met een nieuwe ontwerper zodat de kalender blijft verrassen. Dit jaar is dat de bekroonde tekenaar en fotograaf Sam Brewster uit Londen met een prachtig kleurrijk en betoverend design.

Bier in plaats van chocola én ook dit jaar een heel nieuwe vrolijke manier om je biertje te vinden; een speurtocht waarbij je ondertussen nog van alles opsteekt over de stijl van het speciaalbier-van-de-dag, het land waar het is gebrouwen, of andere bijzonderheden over jouw exclusieve biertje. Slechts 1 luikje is dit jaar voorzien van een nummer, waarbij het dit jaar een ware zoektocht wordt om de vervolgnummers te vinden. In het eerste luikje bevinden zich dan ook enkele hints om zo de zoektocht niet naar het eerste speciaalbier te laten eindigen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ook de resterende bieren worden gedronken. Als je geen richtingsgevoel hebt of simpelweg geen geduld om dit mee te spelen, kun je kaart raadplegen op de achterkant. Want ja, het draait bij de Beery Christmas natuurlijk wel om het speciaalbier.

Sprookjesachtig ontwerp
Het ontwerp van Beery Christmas 2018 is in één woord verbluffend, vinden Plokker cum suis zelf. 'Vol details, hints en kleine grapjes zodat je niet uitgekeken raakt op het sprookjesachtige landschap gecreëerd door Sam Brewster. Sam heeft zich laten inspireren door de medewerkers van Hopt en heeft hen in een gigantisch openlucht bier-warenhuis neergezet terwijl ze samen nieuwe speciaalbieren brouwen. Kortom: op de kalender valt genoeg te ontdekken.' En uit te drinken op een zalige Kerst. Voor meer informatie, kijk hier.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken