Coca-Cola zet nieuwe standaard met 50% gerecycled Pet in 2019
- Food-en-retail
- 14 nov 2018 @ 09:03
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOMarketing
- 14 nov 2018 @ 09:03
- Peter van Woensel Kooy
Coca-Cola in Nederland kondigt aan dat tegen eind 2019 al hun plastic flessen zullen bestaan uit 50% gerecycled plastic. Dat betekent dat er 50% minder nieuw plastic nodig is om een fles te maken.
'Hiermee lopen we vooruit op de doelstelling van 2025 en zijn we de eerste grote frisdrankfabrikant in Nederland en West-Europa om dat op deze schaal en voor het gehele portfolio te realiseren', aldus Coca-Cola Nederland.
Open gesprekken
Deze week is Coca-Cola in Nederland ook gestart met de tweede editie van 'Open'. Deze dialoogreeks - van 12 t/m 23 november - bestaat uit verschillende sessies met onder andere klanten, maatschappelijke organisaties en experts over Coca-Cola’s rol in de maatschappij en duurzaamheidsdoelstellingen. Onderwerpen als suiker & zoetstoffen, innovatie, verpakkingen en circulariteit vormen daarbij belangrijke thema's. Vorig jaar presenteerde Coca-Cola het duurzaamheidsactieplan 'This is Forward' met daarin verschillende ambities voor 2025 op het gebied van duurzaamheid. Nu, één jaar later, kijkt het bedrijf samen met betrokken partijen terug én vooruit op deze ambities. Hieronder de uitleg op YouTube door het concern zelf.
(PvWK)
Foto boven: de afstrap van de discussie op 12 november j.l. (foto Coke)
Over Coca-Cola in Nederland
‘Coca-Cola bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Glaceau Smartwater, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Schweppes*, Dr. Pepper*, Capri-Sun*, Appletiser, Finley Honest en Fuze Tea. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen.'
(bron: Coca-Cola)
(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- plastic
- This is forward
- OPEN
- statiegeld
- platform
- discussie
- Fanta
- recycling
- Coca-Cola life
- Coca-Cola zero sugar
- Atlanta
- Minute Maid
- milieu
- PET
- Sprite
- Coca-Cola light
- Coca-Cola
- mvo
- Aquarius
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing