Coca-Cola zet nieuwe standaard met 50% gerecycled Pet in 2019

Coca-Cola zet nieuwe standaard met 50% gerecycled Pet in 2019
  • Food-en-retail
  • 14 nov 2018 @ 09:03
  • 11847 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MVOMarketing

Coca-Cola in Nederland kondigt aan dat tegen eind 2019 al hun plastic flessen zullen bestaan uit 50% gerecycled plastic. Dat betekent dat er 50% minder nieuw plastic nodig is om een fles te maken.

'Hiermee lopen we vooruit op de doelstelling van 2025 en zijn we de eerste grote frisdrankfabrikant in Nederland en West-Europa om dat op deze schaal en voor het gehele portfolio te realiseren', aldus Coca-Cola Nederland.
 

Open gesprekken
Deze week is Coca-Cola in Nederland ook gestart met de tweede editie van 'Open'. Deze dialoogreeks - van 12 t/m 23 november - bestaat uit verschillende sessies met onder andere klanten, maatschappelijke organisaties en experts over Coca-Cola’s rol in de maatschappij en duurzaamheidsdoelstellingen. Onderwerpen als suiker & zoetstoffen, innovatie, verpakkingen en circulariteit vormen daarbij belangrijke thema's. Vorig jaar presenteerde Coca-Cola het duurzaamheidsactieplan 'This is Forward' met daarin verschillende ambities voor 2025 op het gebied van duurzaamheid. Nu, één jaar later, kijkt het bedrijf samen met betrokken partijen terug én vooruit op deze ambities. Hieronder de uitleg op YouTube door het concern zelf.
(PvWK)

Foto boven: de afstrap van de discussie op 12 november j.l. (foto Coke)

Over Coca-Cola in Nederland
‘Coca-Cola bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Glaceau Smartwater, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Schweppes*, Dr. Pepper*, Capri-Sun*, Appletiser, Finley Honest en Fuze Tea. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen.'

(bron: Coca-Cola)

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken