Ecover met AR actief op Schiphol voor Clean World Revolution

Ecover met AR actief op Schiphol voor Clean World Revolution
  • Food-en-retail
  • 11 nov 2018 @ 00:01
  • 8006 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert en creatief
    MarketingTribune en L&L
  • MVOMarketing

Ecover wil bijdragen aan de bewustwording van het probleem van plastic afval. Dat doet het schoonmaakmerk door op 12, 13 en 14 november op Schiphol Plaza het publiek zich te laten onderdompelen met Augmented Reality (AR) in bergen van plastic.

Let’s live clean
Ecover meldt de ambitie te hebben om de bewustwording omtrent plastic afval te vergroten en oplossingen te vinden voor de enorme, collectieve afhankelijkheid van plastic. 'Onder het motto "let’s live clean" voert ons schoonmaakmerk een rebelse strijd tegen wegwerpplastic met innovaties op het gebied van eigen verpakkingen, die tegen 2020 allemaal uit 100% gerecycleerd plastic (PCR, red.) gemaakt moeten zijn, en met testen met verpakkingen van biologische oorsprong. Onderdeel van de strijd is ook om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van de waarde van plastic en samen te blijven zoeken naar oplossingen om onze enorme afhankelijkheid van plastic te minimaliseren', aldus Ecover.

Om de daad bij het woord te stellen, lanceerde het duurzame schoonmaakmerk begin dit jaar onder andere de Rebel Dish fles van 100% gerecycled plastic. Daarnaast opent Ecover een tijdelijke Statiegeld Store in hartje Antwerpen, waar je van 15 tot 17 november je lege PET-flessen kan inleveren tegen een symbolische euro. Hiermee lanceren ze het eerste plastic statiegeldsysteem in België.

'Wereldwijd belandt er iedere minuut een vrachtwagen aan plastic in de zee en het is de voorspelling dat tegen 2050 onze oceanen in gewicht meer plastic dan vis bevatten1 en uit onderzoek van Weense wetenschappers blijkt zelfs dat plastic elke dag door ons lichaam stroomt en in de wc eindigt. Kortom, de hoogste tijd om onze ogen te openen', besluit Ecover. Ook het project op Schiphol Plaza kan in dit licht worden gezien. Bij de hoofingang en in de shopping area is het merk te vinden van 12 tot en met 14 november van 07:00 uur tot 22:00 uur, voor wie de AR-beleving wil ondergaan. De hashtag van de actie is #LETSLIVECLEAN.
 

Ecover maakt sinds 1979 was- en reinigingsmiddelen op basis van plantaardige grondstoffen en mineralen. Milieubeleid is totaal geïntegreerd in het bedrijf, van productie tot marketing. Voor meer informatie kun je terecht op www.ecover.com/nl.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken