[boxtoernooi] Marley Spoon zet meerweekse campagne strategie in

[boxtoernooi]  Marley Spoon zet meerweekse campagne strategie in
  • Food-en-retail
  • 26 nov 2018 @ 11:27
  • 10043 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Marley Spoon heeft sinds augustus 2018 een meerweekse campagne ingezet. De campagne hing exclusief bij Exterion Media en specifiek in de Randstad. Nu worden de resultaten voor het foodbox-merk bekend.

Vergelijkbaar met de uitkomsten van andere meerweekse campagnes, resulteert ook de meerweekse campagne van Marley Spoon in significant hogere en langere campagne effecten, stelt Exterion.

'De campagnes van Marley Spoon zijn met name gebaseerd op volume en het bereiken van de massa. Als enige overgebleven massamedium is Out-of-Home hiervoor perfect. In navolging van enkele andere grote adverteerders heeft Marley Spoon deze keer gekozen voor een compleet andere OOH strategie: de meerweekse campagnestrategie.

De basis van een meerweekse campagne is dat de contacten van de reguliere abricampagne van één week, worden verspreid over meerdere weken. In de praktijk betekent dit, dat hetzelfde aantal vlakken die normaal bij een wekelijkse campagne worden ingezet, nu gelijkmatig per postcodegebied verspreid worden over meerdere weken. Door deze spreiding ben je langer zichtbaar op straat, stijgen de effecten van de campagne en wordt het synergetische effect van andere ingezette media versterkt.

Eerdere onderzoeken wijzen al uit dat de meerweekse campagne een significant hoger én langer effect heeft op KPI’s zoals campagneherkenning, maar ook op daadwerkelijke verkopen.' 

Resultaten    
Vergelijkbaar met de uitkomsten van andere meerweekse campagnes zoals voor Unilever, Qmusic, 538, TUI en Lidl, resulteert ook de meerweekse campagne van Marley Spoon in significant hogere en langere campagne effecten, vervolgt Exterion. 'De geholpen merkbekendheid van Marley Spoon steeg in de eerste week met 8%, de tweede week met 15% en de derde week zelfs met 20%! De spontane merkbekendheid steeg na drie weken met maar liefst 47%. Een andere KPI die werd gemeten is de merkoverweging, waarbij na de derde campagne week een uplift van 71% werd gerealiseerd.'

De overdracht van de boodschap, dat de maaltijdbox van Marley Spoon heerlijke recepten bevat, verdubbelde gedurende de drie weken. Als gevolg hiervan geeft uiteindelijk 1 op de 2 bereikte mensen aan dat er heerlijke recepten in de maaltijdbox van Marley Spoon zitten. Eerdergenoemde effecten werden mede versterkt  door de vernieuwde OOH creatie, die zorgvuldig is getest voordat de campagne live ging.

Kortom, de meerweekse campagnestrategie laat wederom een hoger resultaat zien en Marley Spoon profiteert langer van het effect van de OOH campagne. 'Inmiddels zijn er ook voor 2019 meerdere campagnes volgens deze strategie exclusief bij ons ingekocht', meldt Exterion Media trots. De media-exploitant stelt 70 procent van de Nederlanders via haar media zoals straatabri's en via NS Stations te kunnen bereiken.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken