Marqt introduceert ruim 360 nieuwe producten met een eerlijk verhaal

Marqt introduceert ruim 360 nieuwe producten met een eerlijk verhaal
  • Food-en-retail
  • 21 nov 2018 @ 09:02
  • 9607 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Ideologische food retailer Marqt heeft haar assortiment uitgebreid met meer dan 360 nieuwe producten met een eerlijk verhaal. Met de toevoegingen wordt volgens de retailer antwoord gegeven op een groeiende gemaksbehoefte van de klant en het bieden van oplossingen om een gezonde keuze te maken.

Voorbeelden hiervan? Marqt: 'Een carpaccio van Nederlandse biologische Chioggia-bieten, kleurrijke groenterijst van een mix van rode en gele biet, bloemkool en broccoli, en groente-ontbijtjes voor onderweg met de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten erin verwerkt. Aansluitend bij de missie het huidige voedselsysteem te veranderen, zijn alle producten met zo min mogelijk toevoegingen of bewerkingen gemaakt en met respect voor mens, natuur, milieu en dier geproduceerd.'



Gezond eten gemakkelijk maken
De nadruk bij de assortimentsvernieuwing ligt met name op de verscategorieën die voor Marqt belangrijk zijn, waaronder groente, vegetarisch, verse maaltijden, brood en plantaardige zuivel. 'Leidend was dat we de gezonde keuze gemakkelijk maken. Ons aanbod in groentegemak is flink uitgebreid, van currygroente-pakketten tot verrassende stamppotmixen, zoals bijvoorbeeld de mix met paksoi, cavolo nero en pastinaak. In ons kaas-schap ligt buffelmozzarella die gemaakt wordt in Twente en een mooie lijn veganistische kazen. En aan ons broodassortiment voegden we een complete volkoren-lijn toe. Met bijvoorbeeld het mais volkoren tarwe brood stimuleren we klanten om meer vezels te eten', legt Harald Lek, hoofd assortiment bij Marqt, uit. 'En natuurlijk hebben we ook aan de guilty pleasures gedacht. Zo moet je echt de duurzame chocozeiltjes van Chocolatemakers en de karamel-pecannoot tartelettes proeven.' 

Productselectie
Bij Marqt worden producten toegevoegd aan de hand van een groot aantal criteria op het gebied van mens, natuur, milieu en dier. 'Op deze manier helpen we niet alleen de klant om betere keuzes te maken, we streven tegelijk naar een verandering van de voedselketen'. zegt Joost Leeflang, directievoorzitter bij Marqt. 'Smaak is voor onze categoriemanagers een randvoorwaarde, net zoals eerlijke partnerschappen dat zijn. Als dat goed zit, kijken we of het product voldoet aan selectiecriteria variërend van voedingswaarden tot gebruik van additieven en van werkomstandigheden tot verpakkingsmateriaal. Zo zit er achter elk product een verhaal waar we trots op zijn.'

Om het nieuwe assortiment te vieren heeft de retailer een campagne gelanceerd waarin deze verhalen een podium krijgen. De campagne is vanaf deze week te zien op abri’s in de winkelregio’s en krijgt zichtbaarheid online en in de winkels. Voor meer informatie kunt u hier kijken.

Over Marqt
'Marqt is opgericht in 2008 met als ultieme droom een eerlijk voedselsysteem. De retailer biedt smaakvolle producten die zo dicht mogelijk bij hun natuurlijke oorsprong staan en gemaakt zijn met respect voor mens, natuur, milieu en dier. Het eerste filiaal werd geopend aan de Overtoom in Amsterdam-West. Inmiddels telt Marqt 15 winkels, in Amsterdam, Rotterdam, Haarlem en Den Haag. Het hoofdkantoor is gevestigd aan het Barentszplein in Amsterdam en het distributiecentrum en de keuken bevinden zich in het Amsterdam Food Center aan de Jan van Galenstraat. De directie bestaat uit Joost Leeflang, Thijs Fleuren en Tjibbe Bouma. In totaal werken er ongeveer 750 medewerkers. Sinds 2017 zijn Triodos Bank en SIV aandeelhouders van het bedrijf.'

(bron: Marqt)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken