NIKS-genootschap zet Parker Brady op Kistje
- Food-en-retail
- 30 nov 2018 @ 16:06
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 30 nov 2018 @ 16:06
- Peter van Woensel Kooy
Op maandag 3 december zal op het 'Kistje van NIKS' retail- en marketingspecialist Rupert Parker Brady plaatsnemen. Volgers van MarketingTribune zijn hiervoor vanaf 17:00 welkom op het Schinkelterrein te Amsterdam Zuid, vlakbij bureaus Ogilvy en TBWA\.
Parker Brady laat zijn licht schijnen over actuele ontwikkelingen op retailgebied. Het geheimzinnige NIKS-genootschap blijkt een pretentieloze club van marketing- en communicatieveteranen en van wie daarbij gezellig is en langswaait.
De aanleiding van deze editie kan volgens NIKS niet actueler zijn: 'Om maar wat te noemen: de overname van de Hema door miljardair Marcel Boekhoorn en het door de familie in de etalage geplaatste Blokker. Maar ook de zeer snelle groei van online supermarkt Picnic van Michiel Muller trekt de aandacht. Die van die elektrische wagentjes. En nu ook actief buiten de landsgrenzen. Ook was daar ineens, na de spectaculaire ondergang van V&D – inmiddels ‘teruggekeerd’ als webshop – als soort opvolger, het Canadese, nog niet erg succesvolle Hudson’s Bay. Met tal van filialen in voormalige V&D-panden.'
Rupert (foto onder) is vooral bekend in Het Vak als founding editor van de tijdschriften RetailTribune en MarketingTribune. Daarnaast is hij ‘geestelijk vader’ van de Retailer van het jaar-award en de Elsevier Retail Summit en is baas van bureau Retaildenkers. Aanvang van de talk is 17:45u precies. Meer info klik hier. (PvWK)
LOCATIE
NIKS zoals gewoonlijk op de eerste maandag van de maand, dus nu op 3 december vanaf 17.00 uur in ons clubhuis Bar-Brasserie Jefferson, Vliegtuigstraat 16-18 in het Amsterdamse Schinkel-district. Het parkeren is daar nog dubbeltjeswerk. Kijk voor de beste route hier. Het aansluitende NIKS-diner kost € 14,50. Je kunt op de avond zelf kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Je hoeft dus geen couverts meer te reserveren voor een plekje aan de dis. De lezing van Rupert kost volgers van MarketingTribune niks.
(RPB)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- wagentjes
- NIKS
- Marcel Boekhoorn
- Retaildenkers
- Ruper Parker Brady
- spectaculair
- V&D
- Michiel Muller
- kistje
- elektrisch
- Hema
- miljardair
- supermarkt
- Picnic
- ondergang
- Jefferson
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing