NIKS-genootschap zet Parker Brady op Kistje

 NIKS-genootschap zet Parker Brady op Kistje
  • Food-en-retail
  • 30 nov 2018 @ 16:06
  • 9504 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Op maandag 3 december zal op het 'Kistje van NIKS' retail- en marketingspecialist Rupert Parker Brady plaatsnemen. Volgers van MarketingTribune zijn hiervoor vanaf 17:00 welkom op het Schinkelterrein te Amsterdam Zuid, vlakbij bureaus Ogilvy en TBWA\.

Parker Brady laat zijn licht schijnen over actuele ontwikkelingen op retailgebied. Het geheimzinnige NIKS-genootschap blijkt een pretentieloze club van marketing- en communicatieveteranen en van wie daarbij gezellig is en langswaait.

De aanleiding van deze editie kan volgens NIKS niet actueler zijn: 'Om maar wat te noemen: de overname van de Hema door miljardair Marcel Boekhoorn en het door de familie in de etalage geplaatste Blokker. Maar ook de zeer snelle groei van online supermarkt Picnic van Michiel Muller trekt de aandacht. Die van die elektrische wagentjes. En nu ook actief buiten de landsgrenzen. Ook was daar ineens, na de spectaculaire ondergang van V&D – inmiddels ‘teruggekeerd’ als webshop – als soort opvolger, het Canadese, nog niet erg succesvolle Hudson’s Bay. Met tal van filialen in voormalige V&D-panden.'

Rupert (foto onder) is vooral bekend in Het Vak als founding editor van de tijdschriften RetailTribune en MarketingTribune. Daarnaast is hij ‘geestelijk vader’ van de Retailer van het jaar-award en de Elsevier Retail Summit en is baas van bureau Retaildenkers. Aanvang van de talk is 17:45u precies. Meer info klik hier. (PvWK) 

LOCATIE
NIKS zoals gewoonlijk op de eerste maandag van de maand, dus nu op 3 december vanaf 17.00 uur in ons clubhuis Bar-Brasserie Jefferson, Vliegtuigstraat 16-18 in het Amsterdamse Schinkel-district. Het parkeren is daar nog dubbeltjeswerk. Kijk voor de beste route hier. Het aansluitende NIKS-diner kost € 14,50. Je kunt op de avond zelf kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Je hoeft dus geen couverts meer te reserveren voor een plekje aan de dis. De lezing van Rupert kost volgers van MarketingTribune niks.


(RPB)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken