Onthulling Bijenkorf feestdagen-etalages

Onthulling Bijenkorf feestdagen-etalages
  • Food-en-retail
  • 7 nov 2018 @ 11:49
  • 11775 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert en creatief
    MarketingTribune en L&L
  • WinkelenMarketing

Deze week onthult de Bijenkorf de etalages voor het feestseizoen met dit jaar als thema: ‘Make classic fantastic’. Via augmented reality komen de etalages tot leven. Hierin speelt Bobbie de Beer de hoofdrol. Op het Marketing&Technology-event van MarketingTribune/BBP was 6 november al de primeur te zien. Marketeer Marjolijn Meynen licht toe.

Bobbie helpt in de gehele campagne mee in alle voorbereidingen en geeft inspiratie voor de meest fantastische feestdagen. Marjolijn Meynen, directeur Marketing & Communicatie de Bijenkorf: 'De Bijenkorf inspireert haar klanten dit seizoen door classics, iconische producten en tradities, de helden van nu te maken. Bobbie de Beer zie je overal terug, in de augmented reality etalages, in de nieuwe commercial, als talkshow host op social media en op dedeBijenkorf.nl. Nieuw is de online persoonlijke gift finder waar de Bijenkorf speciale technologie voor heeft ontwikkeld. Met behulp van artificial intelligence komen ze al swipend tot het meest bijzondere cadeau met advies van Bobbie.'

Naast Bobbie de Beer staan ook andere tijdloze klassiekers dit seizoen centraal bij de Bijenkorf. Van de mooiste kostuums, the little black dress, tijdloze horloges en iconische cosmetica-producten tot heerlijke champagne, de Bijenkorf boltaart, traditionele kerstversieringen en alles voor een perfect gedekte tafel.

Traditiegetrouw zijn de etalages voor het feestseizoen de mooiste van het jaar. Ieder raam vertelt een verhaal en dit jaar zijn die ook te beluisteren. Via een met je telefoon te scannen berenpoot in de vorm van een QR-code, vertelt Hadewych Minis een Bobbie verhaal. Op de telefoon zijn de etalages ook nog te zien met augmented reality. Zo maakt Bobbie zijn eigen parfum in een laboratorium en versiert hij kerstbomen. Er is meer interactie in de etalages want met een druk op de knop opent zich een boek, wordt er muziek afgespeeld en kan de toeschouwer verlichting laten aangaan.

Bobbie de Beer is verkrijgbaar in de winkels en online en wel in vier verschillende formaten, meldt het warenhuismerk. Maar ook als marsepeinen variant bij de Meesterbanketbakker. In een speciale uitgave van het Gouden Boekje wordt ‘Bobbies Berenfeest’ beschreven.

Op 15 november vindt bovendien voor de elfde keer Turn on the Lights plaats op de Dam. Dit evenement is ook te volgen via een livestream op de Bijenkorf Facebook. Dit jaar schittert Bobbie de Beer in de hoofdrol van het speciaal gecomponeerde muzikale avontuur. Tijdens deze avond gaat alle feestverlichting van de Bijenkorf gevels, 600.000 energiezuinige led-lichtjes, aan. Hiermee wordt het feestseizoen gestart.

In de nieuwe commercial voor het feestseizoen bereidt Bobbie zich in de Bijenkorf voor op de feestdagen. Er is een commercial voor Sint Nicolaas en een voor de kerstdagen. Vanaf 21 november is deze op tv te zien. Bekijk de commercial hieronder.

Service: Kerstshoppers
Vanaf 6 december kunnen klanten in elke winkel terecht bij de Kerstshoppers. De persoonlijke Kerstshopper helpt klanten aan de leukste cadeaus voor zichzelf of vrienden en familie. De cadeaus worden feestelijk ingepakt en men hoeft niet in de rij te staan om af te rekenen. Deze gratis service is vanaf 13 november te boeken via www.debijenkorf.nl/kerstshopper, .

 

Nice to know van de Bijenkorf:

* Vorig jaar is de livestream van Turn on the Lights ruim 140.000 keer bekeken.
* Tijdens het feestseizoen wordt er 214.000 meter inpakpapier gebruikt.
* In alle winkels van de Bijenkorf zijn er in totaal 9 inpakbalies.
* Dit jaar helpen 60 kerstshoppers klanten met het vinden van de beste cadeaus.
* Er zijn 1500 kerstbomen in de winkels
* In totaal zijn 56 etalages ingericht met Bobbie de Beer
* In de etalages zijn 1667 beren te vinden
* De grootste Bobbie is maar liefst 2.30 meter hoog
* Het visual team op het hoofdkantoor van de Bijenkorf heeft een jaar gewerkt aan het concept voor het feestseizoen. Van de tekentafel tot de onthulling.
* Twee weken lang werken de visual teams in de winkels achter de schermen aan de opbouw van de feestseizoen etalages.
* Traditionele cadeaus zoals geuren en sieraden worden extra veel verkocht rondom de feestdagen
* Van alle online bestellingen werd er vorig jaar 5 keer zoveel ingepakt als cadeau in vergelijking met de rest van het jaar.
* 36 getrainde inpakkers staan dagelijks klaar om alle online bestellingen als cadeautjes in te pakken.
* De capaciteit bij het Klant Contact Center van de Bijenkorf verdubbelt in deze periode om alle klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken