Porsche 911 wint P van Product

Porsche 911 wint P van Product
  • Food-en-retail
  • 8 nov 2018 @ 10:15
  • 9178 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert en creatief
    MarketingTribune en L&L
  • ShowroomtrafficMarketing

Binnen de marketingmix is de P van Product de ene keer zwaarwegender dan de andere. Als het gaat om auto's kun je er niet omheen en daarom mag de winnaar van de jaarlijkse betrouwbaarheidstest van het Duitse onderzoeksinstituut TÜV zich gelukkig prijzen. Porsche 911 gefeliciteerd!

In het onderzoek werden 231 autotypen onderzocht na minimaal twee jaar gebruik. De test betrof niet alleen dure modellen. De eenvoudige Hyundai i20 blijkt ook zeer betrouwbaar en behaalde de zevende plaats. 'De TÜV (Technischer Überwachungsverein, red.) houdt zich in Duitsland bezig met de periodieke autokeuringen en onderzocht de gebreken van occasions tussen de twee en elf jaar oud. Opvallend: de Porsche 911 won – voor het eerst – in alle leeftijdsklassen, met een gemiddelde aan mankementen van 2,5 procent bij jonge occasions tot 11,7 procent na elf jaar', meldt het AD op basis van de rapportage.

Duits feestje
In de hoogste regionen van de ranking, die de periode tussen medio 2017 en medio 2018 betreft, domineren Duitse merken. Mazda model 2, die bij de tien tot elf jaar oude occasions achter de Porsche 911 op de tweede plaats staat, is een opvallende topscoorder tussen de Duitsers. Bij de waardering P van Product zou ook design kunnen worden meegewogen, dat had wellicht een andere ranking opgeleverd met ook andere merken. Maar met de 911 op kop zal een beoordeling op betrouwbare techniek ook velen kunnen bekoren. Het is een soort jongens- en meisjesdroom voor veel vakgenoten uit de marcom, die zoals je op parkeerplaatsen bij adverteerders en bureaus ziet ook regelmatig wordt gerealiseerd. Je zou daarom ook iets meer Porsche-product placement in de vakmedia verwachten. Via Leaseplan is een Porsche te leasen vanaf 891 euro per maand. Ook andere partijen leasen Porsches, zoals hier. Autotrack biedt tweedehands Porsches 911 vanaf zo'n 19K.
(PvWK)

TOP 10 betrouwbaarste occasions van 10 en 11 jaar oud 
(tussen haakjes het percentage mankementen)

1. Porsche 911 (11,7 %) 

2. Mazda 2 (15,7 %) 

3. Audi TT (16,8 %) 

4. Mercedes SLK (18,6 %) 

5. VW Golf Plus (18,9 %)  

6. Toyota Auris (19,1 %)

7. Toyota Corolla Verso (19,5 %) 

8. Opel Agila (20,9 %) 

9. VW Tiguan (21,6 %) 

10. Mercedes A-Klasse (21,8 %)

(bron: AD en Technischer Überwachungsverein)

Foto boven: Marten Bjork / Unsplash
Onderop: Porsche 9111 test door Autoweek
Foto onder: Christian Guirguis / Unsplash


 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken