Reiger en de Raaf wil af van plastic speelgoedberg
- Food-en-retail
- 5 nov 2018 @ 12:17
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Introductie
- 5 nov 2018 @ 12:17
- Hugo Schrameyer
De nieuwe speelgoedwebshop Reiger en de Raaf wil af van de plastic speelgoedtsunami en keert weer terug naar spelen zoals spelen bedoeld is.
Het initiatief komt uit de koker van het Amsterdamse stelletje Jelle Reichert en Florrie Walraven. Zelf nog geen ouders, maar daar wordt wel aan gewerkt: Florrie is zwanger. ‘Als ik in gesprek was met jonge ouders, dan hoorde ik vaak de frustratie van de overvloed aan lelijk plastic speelgoed. Paar dagen mee spelen, en de lol is er weer af. Dat moet anders kunnen, vonden we zelf, ook al omdat lelijk plastic speelgoed zo sterk verschilt met de bewuste keuzes die voor het rest van het interieur wordt gemaakt.’
Brainstormsessie
Een lange brainstormsessie tijdens een Scandinavische campertocht leidde uiteindelijk precies twee weken terug tot de start van Reiger en de Raaf. De online aanbieder wil dat kinderen weer spelen zoals spelen bedoeld is. “Open ended play”, is de pedagogische term die daarbij hoort. Kinderen worden geprikkeld om hun eigen fantasie en creativiteit te gebruiken. ‘Met het speelgoed dat bij grote ketens in de schappen ligt, is alles al ingevuld, daar valt weinig plezier uit te halen. Maar de houten stapelaar van Reiger en de Raaf bijvoorbeeld, weet de fantasie volop te prikkelen. Want wat is het eigenlijk? Een berg? Een tunnel voor auto’s? Of zou het een grot zijn waar dieren kunnen schuilen? Het maakt niet uit wat het is, het stelt niks voor; behalve wat het kind er in ziet.’
Reiger en de Raaf nemen niet alleen het kind als uitgangspunt. Ook aandacht voor het milieu staat centraal. De meest producten worden handgemaakt, zonder schadelijke stoffen en met passie voor het vak. Florrie Walraven: ‘We zijn nu twee weken geleden gestart en waren eerst zeer nieuwsgierig of het concept zou aanslaan. Waren we alleen te vinden voor familie, vrienden en kennissen? Nu blijkt dat we ook volop interesse weten te wekken in de rest van Nederland.’
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing