Reiger en de Raaf wil af van plastic speelgoedberg
- Food-en-retail
- 5 nov 2018 @ 12:17
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Introductie
- 5 nov 2018 @ 12:17
- Hugo Schrameyer
De nieuwe speelgoedwebshop Reiger en de Raaf wil af van de plastic speelgoedtsunami en keert weer terug naar spelen zoals spelen bedoeld is.
Het initiatief komt uit de koker van het Amsterdamse stelletje Jelle Reichert en Florrie Walraven. Zelf nog geen ouders, maar daar wordt wel aan gewerkt: Florrie is zwanger. ‘Als ik in gesprek was met jonge ouders, dan hoorde ik vaak de frustratie van de overvloed aan lelijk plastic speelgoed. Paar dagen mee spelen, en de lol is er weer af. Dat moet anders kunnen, vonden we zelf, ook al omdat lelijk plastic speelgoed zo sterk verschilt met de bewuste keuzes die voor het rest van het interieur wordt gemaakt.’
Brainstormsessie
Een lange brainstormsessie tijdens een Scandinavische campertocht leidde uiteindelijk precies twee weken terug tot de start van Reiger en de Raaf. De online aanbieder wil dat kinderen weer spelen zoals spelen bedoeld is. “Open ended play”, is de pedagogische term die daarbij hoort. Kinderen worden geprikkeld om hun eigen fantasie en creativiteit te gebruiken. ‘Met het speelgoed dat bij grote ketens in de schappen ligt, is alles al ingevuld, daar valt weinig plezier uit te halen. Maar de houten stapelaar van Reiger en de Raaf bijvoorbeeld, weet de fantasie volop te prikkelen. Want wat is het eigenlijk? Een berg? Een tunnel voor auto’s? Of zou het een grot zijn waar dieren kunnen schuilen? Het maakt niet uit wat het is, het stelt niks voor; behalve wat het kind er in ziet.’
Reiger en de Raaf nemen niet alleen het kind als uitgangspunt. Ook aandacht voor het milieu staat centraal. De meest producten worden handgemaakt, zonder schadelijke stoffen en met passie voor het vak. Florrie Walraven: ‘We zijn nu twee weken geleden gestart en waren eerst zeer nieuwsgierig of het concept zou aanslaan. Waren we alleen te vinden voor familie, vrienden en kennissen? Nu blijkt dat we ook volop interesse weten te wekken in de rest van Nederland.’
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Achtste editie Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel van start
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
- Supermarktprijzen niet langer landgebonden
- Nespresso en Oatly introduceren koffiecapsules voor havermelk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Just Eat Takeaway gaat... 14-03-2025
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest... 14-03-2025
- Dr. Oetker lanceert exclusief... 14-03-2025
- [marketeer 221] Lennart van... 14-03-2025
- Supermarktprijzen niet langer... 13-03-2025
- Culinaire historische insights op... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center