Sinterklaas strooit met kaas

Sinterklaas strooit met kaas
  • Food-en-retail
  • 21 nov 2018 @ 11:38
  • 10485 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

De Old Amsterdam SinterKAASletter is terug zodat ook dit jaar weer de ‘hartige schoentjes’ gevuld kunnen worden, meldt het kaasmerk.

'O kom er eens kijken, wat ik in mijn schoentje vind. Alles gekregen van de goede Sint”, zingen straks alle liefhebbers van hartig weer in koor. De Old Amsterdam SinterKAASletter is back! Vorig jaar was de kaasletter van Old Amsterdam enkel verkrijgbaar in een pop-up store in hartje Amsterdam. Door het grote succes van vorig jaar besloot Old Amsterdam dit jaar nóg meer ‘hartige schoentjes’ te willen vullen', schrijft OA. Door het hele land zijn heel veel liefhebbers voor hartig te vinden, en daarom reist het kaasmerk dit jaar met haar kaasletter langs vier Bijenkorf winkels verspreid over het land. Voor deze keer laten we de kapitalen (want functioneel) in de merknaam staan.

'Vorig jaar ontvingen wij zoveel enthousiaste reacties op de SinterKAASletter dat wij dit jaar de handen ineen hebben geslagen met de Bijenkorf zodat nóg meer liefhebbers van de hartige kaasletter kunnen genieten. Dit jaar zijn onze SinterKAASletters tijdelijk te koop in de Bijenkorf in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Utrecht', deelt Imke Smedema, Brand Activation Manager van Old Amsterdam mede. Old Amsterdam reist met de kaasletters langs deze winkels, waarbij de reis start op 22 november in Eindhoven en eindigt in Amsterdam op 5 december.

Vers gestanst
In de Bijenkorf winkels worden de kaasletters vers gestanst en verpakt. Naast dat de kaasletter te koop is in elk letter van het alfabet, kan de letter ook gestanst worden in de vorm van een hart, een grachtenpandje en een kerstboom. De kaasletters zijn te koop voor €8,95 euro per stuk. De restjes 'SinterKAASbrokken' die na het snijden overblijven, krijgt de koper van de kaasletter mee naar huis. Zo krijgt iedereen evenveel kaas mee en wordt er niets weggegooid. Een mooie marketingvondst!

Verkrijgbaarheid
De SinterKAASletter is verspreid over het land te koop van 22 november tot en met 5 december. De verkoop van de letters reist van de ene Bijenkorf winkel naar de andere. Het doel hiervan is dat zo veel mogelijk liefhebbers voor hartig een letter kunnen bemachtigen. De letter is te koop in:

Eindhoven van 22 t/m 24 november 2018
Den Haag van 25 t/m 27 november 2018
Utrecht van 28 t/m 30 november 2018
Amsterdam van 1 t/m 5 december 2018

(PvWK)



Over Old Amsterdam
'Old Amsterdam is een oude kaas, hartig en licht zoet van smaak. Rijk aan rijpingskristallen en toch snijdbaar. Het is puur genieten van de kaas die zijn naam dankt aan de meest liberale stad ter wereld. Met zijn eigen receptuur sleept hij wereldwijd de ene prijs na de andere in de wacht. En terecht. Want je hebt kaas, en je hebt Old Amsterdam. Old Amsterdam is een merk van Westland Kaas.'
(bron: WK)

Over Westland Kaasspecialiteiten
'Westland Kaasspecialiteiten is een 100% familiebedrijf dat in 1936 is opgericht en behoort tot de grootste particulieren kaasbedrijven in Nederland. Meer informatie over dit familiebedrijf en de merken vindt u op: www.westlandkaas.nl'

(bron: WK)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken