TLV wint Gouden Kookboek 2018

TLV wint Gouden Kookboek 2018
  • Food-en-retail
  • 13 nov 2018 @ 09:18
  • 11104 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingAwards

'TLV', het recente kookboek over de veelzijdige keuken van Tel Aviv, wint de verkiezing Gouden Kookboek 2018. Auteur Jigal Krant kreeg de prijs, zijn eigen boek uitgevoerd in goud-op-snee, op de Avond van het Kookboek, de aftrap voor de marketingactie 'Kookboekenweek' van het CPNB.

TLV, het eerste kookboek van Krant, ‘leert, verlekkert en verleidt’, volgens het juryrapport. ‘Het is een kookboek, een leesboek en een reisgids.’ ‘Tel Aviv is een progressieve stad in conservatieve regio’, zegt Krant over zijn eigen boek, ‘een melting pot waar veel verschillende keukens bij elkaar komen. In een omgeving waar spijswetten vaak bepalen wat er op tafel komt, wordt in Tel Aviv vrij en innovatief gekookt zonder regels.’ Volgens juryvoorzitter Janny van der Heijden is TLV een ‘cultuurverhaal dat ook gaat over samen delen en het vieren van het leven.’
 

Samenwerking met Delicious
Veel boekwinkels haken in op de week. Als 'kroon op de kookboekenweek' organiseert bijvoorbeeld Scheltema op het Amsterdamse Rokin een speciaal weekend: de hele zaterdag en zondag zijn er speciale Delicious kook-evenementen op de tweede etage. Er zijn signeersessies met favoriete culinaire auteurs, snoepen van delicious chocoladeletters, een foodtour door Amsterdam met een culinair historicus. 'En de allereerste delicious appeltaartwedstrijd! Daar wil je bij zijn', meldt de beroemde boekwinkelzaak. Hieronder staan de Scheltema activiteiten, 'maar kijk vooral ook hier'. Waarvan akte.

Kookboekenweekgeschenk
De belangstelling voor food en voor kookboeken maakt de laatste jaren een enorme groeispurt. Daar speelt het CPNB met de week op in. Hiervoor worden marketinglessen van de 'literaire' boekenweek gebruikt, zoals het bieden van een geschenk wanneer je andere boeken koopt, in dit geval bij aankoop van € 19,50 aan kookboeken. Cabaretier Paul de Leeuw schreef daartoe voor editie 2018 het 'Kookboekenweekgeschenk' Smaakmaker: bij wie de crème fraîche in de aders vloeit.  In het laatste weekend van de Kookboekenweek wordt de Johannes van Damprijs uitgereikt. Deze internationale oeuvreprijs wordt jaarlijks door de Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam toegekend aan een persoon die zich buitengewoon verdienstelijk heeft gemaakt voor de verspreiding van de kennis van de gastronomische cultuur.
(PvWK)

T/m 18 november is het Kookboekenweek. Ruim een week lang vieren boekhandel en bibliotheek de liefde voor lekker eten en mooie kookboeken. Meer info klik hier

SCHELTEMA-PROGRAMMA

Zaterdag 17 November

 

10-12 uur - Delicious Ontbijt

Vanaf 12 uur - Delicious Chocofeest

12-18 uur - Kookboekauteurs signeren

 

Zondag 18 November

 

Vanaf 10 uur - Delicious Chocoproeverij

Vanaf 11 uur - De Grote Delicious Appeltaartwedstrijd

12-18 uur - Kookboekauteurs signeren

13 & 15 uur - Historische Foodtour door Amsterdam-centrum Vanaf 14 uur - Delicious Feesthapjes

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken