Vlastuin komt met verbeterversie duurzame display
- Food-en-retail
- 16 nov 2018 @ 05:05
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieActivatie
- 16 nov 2018 @ 05:05
- Redactie Food en Retail
Vlastuin, leverancier van POS-oplossingen, heeft een duurzame display-oplossing ontwikkeld, die tot een CO2-reductie leidt van circa 90%. Deze Multi Display is een verbeterversie van de prijswinnende Multi Trip Plus.
POS-oplossingen, maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid gaan tegenwoordig hand in hand. Ook bij Vlastuin, die deze ontwikkelingen in de sector ondersteunt vanuit zijn eigen expertise en met de Multi Display een herbruikbaar, flexibel en praktisch systeem introduceert.
Verspilling
Veel POS-displays zijn nog altijd van karton. Ze staan een week of twee, worden daarna afgevoerd en hopelijk – maar helaas lang niet altijd – gerecycled. Dat brengt een enorme verspilling van materiaal en energie met zich mee. De Multi Display is een doorontwikkeling van de succesvolle Multi Trip Plus, die Vlastuin eerder al op de markt introduceerde en die bij de introductie werd omschreven als ‘een technisch zeer goede oplossing, excellent voor duurzaamheid, flexibel en zeer praktisch’.
Enorme CO2-reductie
Het modulaire Multi Display-systeem, gemaakt van 100% recyclebaar kunststof, staat niet twee weken lang zoals een traditionele kartonnen display, maar gaat maar liefst drie jaar mee. Dat is niet alleen flexibel, praktisch en kostenefficiënt, maar leidt ook tot een forse CO2-reductie. Vergeleken met eenmalige handgevouwen kartonnen displays, wordt een aanzienlijke hoeveelheid materiaal en transport bespaard, wat tot een CO2 reductie van circa 90% leidt. Deze conclusie werd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Blonk Consultants gecontroleerd en onderschreven.
Flexibiliteit
De basiselementen van de Multi Display zijn telkens herbruikbaar, waardoor de aanschafprijs snel wordt terugverdiend. De fabrikant of retailer kan flexibel gebruik maken van decoratie en inrichting. Dat geldt voor de nieuwe schapstroken en papieren inserts voor de topkaart, maar ook voor de inrichting zelf. Er is mogelijkheid voor het aanbrengen van schappen (recht of schuin), flessenrekken, haken of mandjes. De kleur is volledig af te stemmen.
Verder is het mogelijk om in plaats van een topkaart een digitaal scherm te plaatsen voor het afspelen van content. Ook andere digitale technieken kunnen worden geïntegreerd in de display.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing