Zeeman opent 1300ste winkel in Europa

Zeeman opent 1300ste winkel in Europa
  • Food-en-retail
  • 27 nov 2018 @ 15:01
  • 8559 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Woensdag 28 november opent textielsuper Zeeman haar 1300ste winkel in Europa. Het nieuwe filiaal in Valencia (Spanje) is het resultaat van de internationale groei die Zeeman doormaakt. Op dit moment heeft Zeeman winkels in zeven Europese landen: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Spanje

Onverminderde internationale groei
De komst van de 1300ste winkel in Europa onderstreept de groei van Zeeman. Het Nederlandse familiebedrijf begon ruim vijftig jaar geleden in Nederland en is inmiddels gevestigd in zeven verschillende landen. Deze groei blijkt ook uit de jaarcijfers: in 2017 steeg de Europese omzet met 6.7 procent naar een netto omzet van 585.079.000 euro.

Succes in Spanje
Spanje is als laatste land toegevoegd in 2015. De eerste 31 Spaanse winkels werden geopend in Catalonië, en sinds deze maand zet Zeeman de stap naar Valencia om van daaruit gestaag verder te groeien. De uitbreiding in Spanje is succesvol, vertelt Wim Muermans, verkoopdirecteur bij Zeeman: ‘Klanten zijn heel enthousiast over de goede kwaliteit, de verrassende stijl van onze collecties en de lage prijzen. Met die combinatie brengen we iets nieuws in Spanje.’

Eén concept voor alle landen
Muermans: ‘“Heten jullie daar ook Zeeman?”, dat is de vraag die als eerste wordt gesteld als wij vertellen dat we ook buiten Nederland en België winkels hebben. En inderdaad, ook daar heten we gewoon Zeeman. We zorgen bewust voor zo min mogelijk complexiteit in de keten, en in de gehele bedrijfsvoering. Door alles eenvoudig te houden, zijn we in staat om onze prijzen laag te houden.’

Het nieuwe Zeeman-filiaal biedt, net als alle andere locaties, een collectie met kwalitatieve basics en textiel zoals baby- en kinderkleding, ondergoed, sokken, T-shirts, handdoeken en panty’s. Naast de basics, die altijd aanwezig zijn, ontvangt de winkel twee keer per week honderden nieuwe, verrassende artikelen. 'Klanten die bekend zijn met Zeeman, weten dat je daar snel bij moet zijn, want daarvoor geldt: op is ook echt op', aldus de keten die vorige week nog een Gouden Effie won.
(PvWK)

 

 

Over Zeeman
'Zeeman opende in 1967 zijn winkeldeuren en is sindsdien uitgegroeid tot de winkel bij uitstek voor kwalitatieve basics en textiel voor het hele gezin, zoals baby-  en kinderkleding, ondergoed, sokken, T-shirts, handdoeken en panty’s. Altijd voor de laagst mogelijke prijs. 50 jaar later ontvangt Zeeman jaarlijks 70 miljoen klanten in de 1.300 winkels; 521 in Nederland, 178 in Duitsland, 276 in België, 278 in Frankrijk, 32 in Spanje, 3 in Oostenrijk en 12 in Luxemburg. In 2012 lanceerde Zeeman zijn webshop in Nederland en in 2016 in België. Zeeman slaagt er in om de prijzen voor goede en verantwoord geproduceerde artikelen laag te houden, door de bedrijfsvoering opmerkelijk eenvoudig te houden. Hier is meer over te lezen in het mvo-verslag ‘Zuinig’, dat op de website staat.'
(bron: Zeeman)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken