Amsterdams jenevermerk komt met opmerkelijke kerstcampagne: 'Drunk Trophies'

Amsterdams jenevermerk komt met opmerkelijke kerstcampagne: 'Drunk Trophies'
  • Food-en-retail
  • 19 dec 2018 @ 09:38
  • 12619 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodDoelgroepen

Jong Amsterdams jenevermerk Jajem ziet marketingkansen voor kater-trofeeën en nodigt je uit voor het eigen kerstfeest.

'In een tijd waarin we op televisie worden overspoeld met de ene na de andere tranentrekker in aanloop naar Kerst, blijft een jong en lokaal merk een andere invalshoek kiezen dan de grote merken van het land', stelt Jajem uitdagend.

Iedereen heeft het wel eens gedaan, nét dat ene glaasje te veel gedronken en dan wakker worden met een enorme kater. En een verkeersbord, Mariabeeldje, een bierglas of een boek over de relativiteitstheorie naast je, stelt de marketingafdeling van Jajem. 'Om het driejarig bestaan van het merk te vieren gaat Jajem nu op zoek naar deze Drunk Trophies. Het doel van de zoektocht is om alle objecten te archiveren en terug te brengen naar de rechtmatige eigenaars.' 

Naast Jajem hebben de oprichters van het jenevermerk nog een aantal andere horecaondernemingen in de hoofdstad. Daarbij komen ze vaak in aanraking met deze op het oog onschuldige vorm van diefstal. 'In de Kopstootbar, onze bar op het Leidseplein is al meerdere malen een opgezette fret gejat. En in de andere kroegen worden er wekelijks wat glazen gestolen. Helemaal niet erg, maar op jaarbasis gaat het om duizenden euro’s natuurlijk.', aldus Jamie van der Will, een van de oprichters. 

Via de bijbehorende website kunnen mensen niet alleen hun objecten doneren, maar kunnen horecaondernemers tegelijkertijd ook de gestolen objecten terug claimen. Jajem zorgt dat alles netjes terugkomt bij de rechtmatige eigenaar. Op de Instagram pagina van Drunk Trophies kan men de hele collectie bekijken. Jajem heeft al een flink aantal objecten verzameld, maar is nog altijd op zoek naar meer. Sunny Bakhtiar: 'Dit is de ultieme kans om het nieuwe jaar te beginnen met een schone lei te beginnen. Het zou tof zijn als we uiteindelijk een expositie kunnen organiseren met de meest bijzondere objecten en een boek kunnen uitbrengen over de hele verzameling.'

Zie hieronder de video. De viering van het driejarig bestaan van Jajem vindt plaats op donderdag 27 december in de Kopstootbar aan de Marnixstraat 429. Aanmelden voor het feest kan (gratis) via deze link. 'Drunk Trophies' is een idee van bureau Topanga & Kapowski. De launch video werd geregisseerd door Aaron van Valen en de productie lag in handen van Czar. Willem de Kam was verantwoordelijk voor het fotograferen van alle objecten.
(PvWK)

Lees hier meer over de marketing van Jajem:
[Ondernemer van de Week] Jamie van der Will, Maarten de Vries en Sunny Bakhtiar - oprichters JAJEM jenever en De Kopstootbar





Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken