Coca-Cola scoort kersthit met nieuwe versie 'Holidays are coming' - kersttruck onderweg
- Food-en-retail
- 17 dec 2018 @ 10:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieFood
- 17 dec 2018 @ 10:15
- Peter van Woensel Kooy
Met een nieuwe versie van het iconische kerstnummer ‘Holidays are coming’ als de soundtrack van de Coca-Cola kerstcommercial, maakt een ‘gouwe-ouwe’ zijn comeback. Om het nummer een meer eigentijds gevoel te geven heeft Coca-Cola talent uit Europa samengebracht. The Kingdom Choir, bekend van hun optreden bij de Royal Wedding van Prins Harry en Meghan Markle, verzorgt de zang,
Met hun verschillende muziekstijlen is het originele nummer nieuw leven ingeblazen. Consumenten kunnen dit jaar meezingen met ‘Holidays are coming’ in de kersttruck. Ook digitaal is het mogelijk om een sing-a-long te uploaden. De nieuwe versie is te horen als soundtrack onder de wereldberoemde Coca-Cola kerstcommercial met de gelijknamige titel 'Holidays are coming'. Deze is de hele maand december te zien op tv, online en in bioscopen in Nederland.
Gospelkoor zingt Coca-Cola nummer in
Het nummer wordt gezongen door The Kingdom Choir, een gospelkoor van 30 zangers uit Londen. Zij stapten in de spotlights tijdens hun optreden bij de Royal Wedding van Prins Harry en Meghan Markle, wat wereldwijd bekeken werd door ruim 1,9 miljard mensen. Nu werkt het koor samen met de Duitse zangeres en rapper Namika (27) en de Franse popster Camélia Jordana (26) voor de re-record van 'Holidays are coming'. Het nummer is te beluisteren op alle muziekplatforms, waaronder Spotify, Amazon en Apple Music.
De kersttruck het land in
Voor veel kerstliefhebbers begint Kerstmis pas echt als de Coca-Cola kersttruck weer is gesignaleerd. In de commercial of in levende lijve, want de kersttruck rijdt écht rond. Laurie van Zeeland, brandmanager Coca-Cola bij Coca-Cola Nederland: 'De kersttruck van Coca-Cola is één van de iconen voor kerst, uiteraard rijdt deze weer door het land. Dit jaar kun je in de kersttruck een kijkje nemen in de huiskamer van de kerstman, en gezellig samen meezingen met alle kersthits, waaronder uiteraard ‘Holidays are coming’. We maken -samen met de kerstman en zijn elfjes- nog een foto bij het bedankje, zodat deze herinnering ook wordt vereeuwigd. En natuurlijk proosten we met een Coca-Cola zero sugar.'
Hoe ziet de campagne er uit?
Dit jaar is het thema van de kerstcampagne ‘Maak de feestdagen speciaal’, met een speciale rol voor de revival van het iconische kerstlied ‘Holidays are coming’. De campagne bestaat uit de volgende onderdelen:
● Verpakking
'Alle Coca-Cola varianten (original taste, zero sugar en light) worden voorzien van een thematische kerstuitstraling.'
● TVC
'De wereldberoemde TV-commercial met een eigentijdse versie van het bekende ‘Holidays are coming’ is vanaf 6 december te zien op de Nederlandse televisie en in bioscopen.'
● Kersttruck sing-a-long in de woonkamer van de kerstman
'Vanaf 6 december rijdt de Coca-Cola kersttruck alweer door het land. Dit jaar is de kersttruck omgetoverd tot woonkamer van de kerstman. In deze woonkamer kun je gezellig meezingen met ‘Holidays are coming’ en andere kersthits. De volledige trucktour is te vinden op cocacola.nl/kerst.'
● Meezingen kan ook digitaal
'Niet in de gelegenheid om de Coca-Cola kersttruck te bezoeken? Geen probleem. Ook online kun je meedoen met de sing-a-long. Tag @cocacola_nl op Instagram in jouw versie en wie weet verschijnt hij dan in de Coca-Cola sing-a-long op Instagram! De leukste inzendingen maken kans om deel uit te maken van de All You Need is Love Kerstspecial, 24 december op RTL4.'
Meerdere bureaus betrokken
De Nederlandse kerstcampagne is een doorvertaling van de Europese kerstcampagne van Coca-Cola. Het oorspronkelijke idee is ontwikkeld door ad agency WB Boner. In Nederland is Isobar verantwoordelijk voor de online activatie en UM voor het mediaplan. Isobar is tevens verantwoordelijk voor de social media campagne, Chase voor de trucktour en Coopr voor PR. Inmiddels proberen meerdere merken met een kersttruck te scoren in Nederland, zoals de Postcodeloterij en Albert Heijn. Grappig genoeg denk je zelfs bij het zien van deze trucks ook vaak aan het softdrinkmerk uit Atlanta. Als collectors item kregen verschillende goede relaties van Coca-Cola, zoals de redactie van MarketingTribune, intussen de kersthit op een speciale persing rood vinyl op kantoor bezorgd. Met genoegen zullen wij hem draaien op onze a.s. interne kerstborrel.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- UM
- Kerstmis
- Isobar
- Coke
- Coca-Cola
- kerstmis
- campagne
- land
- Coopr
- softdrink
- Namika
- cktour
- WB Boner
- rapper
- The Kingdom Choir
- wereldwijd
- muziekplatforms
- Camélia Jordana
- kerstliefhebber
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing