Hertog Jan lanceert Digitale Rijpingskelder

Hertog Jan lanceert Digitale Rijpingskelder
  • Food-en-retail
  • 5 dec 2018 @ 09:08
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Tijdens de derde editie van de jaarlijkse Grand Prestige dag lanceerde Hertog Jan de Digitale Rijpingskelder. Het platform helpt bierliefhebbers hun flessen thuis te rijpen en te volgen. Bureau Isobar is verantwoordelijk voor het concept en ontwikkeling.

Gedurende zes jaar begeleidt meesterbrouwer Gerard van den Broek het rijpingsproces en stoomt hij je klaar om optimaal van je eigen gerijpte fles Grand Prestige te genieten.

Na het invullen van het brouwjaar en de productiecode die op de fles staat, helpt de meesterbrouwer met het vinden van de juiste plek om de fles thuis weg te leggen en bepaal je een rijpingsdoel. Elk voltooid jaar geeft toegang tot een nieuw hoofdstuk waarin de meesterbrouwer vertelt over de smaakevolutie in de fles en het 'degusteren' (proeven) van het bier. De hoofdstukken komen overeen met de optimale rijpingstijd van zes jaar. Alleen liefhebbers met geduld zullen uiteindelijk de volledige ervaring van zes jaar beleven, aldus de initiatoren.

Het rijpen van bier
Hertog Jan Grand Prestige is één van de weinige bieren die langer gerijpt kan worden. Gedurende de jaren evolueert de smaak van het bier naar een portachtige, complexe smaak en geur. Meesterbrouwer Gerard van den Broek kwam in 2001 per toeval achter de smaakevolutie van dit bier toen hij voor de verbouwing van de brouwerij ruimte moest maken in de overstromingskelder, waar nog enkele vergeten flessen lagen. Dit bijzondere verhaal is sindsdien onderdeel geworden van de storytelling rondom het merk en de kelder vol met bestofte flessen een favoriet onderdeel van de rondleiding. Geïnspireerd door dit verhaal kwamen er steeds vaker vragen van fans over hoe het beste een fles Grand Prestige thuis te rijpen. Deze behoefte leidde uiteindelijk tot het concept van de Digitale Rijpingskelder.

Gerard van den Broek, Meesterbrouwer Hertog Jan: 'Sinds 2001 liggen er talloze flessen te rijpen in de kelder onder onze brouwerij in Arcen. Ik ben er enorm trots op dat we nu ook bierliefhebbers gaan helpen thuis hun eigen fles te rijpen en tijdens het wachten voorbereiden op een mooie smaaksensatie.'

Chris Baylis, ECD Isobar: 'Hertog Jan staat bekend om hun grote fan base. Dit platform is voor hen gemaakt. Niet veel merken hebben het lef om een website te maken die zes jaar geduld vraagt van de bezoeker. Hertog Jan omarmde direct het idee van de Digitale Rijpingkelder die perfect past bij hun belofte "Uit liefde voor bier". Zo ontstond de perfecte balans tussen storytelling, branding en service.'

Integraal onderdeel van Grand Prestige
Deze week wordt de campagne rondom de Digitale Rijpingskelder gelanceerd. Met een digitale campagne, communicatie on-pack, winkelvloer activatie en aanwezigheid in de brouwerijwinkel wordt de Digitale Rijpingskelder integraal onderdeel van Grand Prestige als bier. Bekijk hieronder ook de video.
(PvWK)

 

Credits
Opdrachtgever: Hertog Jan
Creatief Bureau: Isobar
Realisatie platform: SiteSupport
Videoproductie: Tilt 
Mediacampagne: Vizeum

Video zie hieronder

 

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken