Nieuw foodmarketing-en activatiebureau Brandvuur van start

Nieuw  foodmarketing-en activatiebureau Brandvuur van start
  • Food-en-retail
  • 4 dec 2018 @ 13:53
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Brandvuur is een nieuw creatief bureau, een 'one stop shop' volgens de oprichter, waar merken, marketeers, bureaus en producenten terecht kunnen voor hun food-gerelateerde creatie, marketing en activatievraagstukken.

De focus hierbij ligt op strategische concepten, creatieve campagnes, de inzet van de juiste food-influencers en de ontwikkeling van impactvolle en spraakmakende activaties. Met specialistische kennis, cross-mediaal denken, ruime ervaring aan de merkenzijde, 'de bon goût' en een uniek netwerk in de wereld van food is Brandvuur een food-marketingbureau dat waarde toevoegt aan het huidige aanbod van bureaus in Nederland.

Het aandeel en de invloed van ‘food’ in de media, de retail en evenementenbranche blijft maar groeien, signaleert Brandvuur. Nederland heeft dankzij de culinaire revolutie van de afgelopen tien jaar een uitstekende culinaire reputatie en identiteit opgebouwd, vol vernieuwing, duurzaamheid, kennis en een uniek smaakpalet.

Oprichter en creatief strateeg Tijno Verkerke
'Wij geloven dat je als je in de foodmarketing wilt slagen, je waarde en expertise moet toevoegen en men zich dient te onderscheiden. De tijd van generalisten is voorbij', reageert oprichrter Tijno Verkerke (foto boven), 'Jarenlang heb ik aan de merkenzijde gewerkt, onder andere als marketing manager Elle Eten, brand activation manager Fox Networks Group en brand manager 24Kitchen. Nederland kent veel goede PR-, reclame- en contentbureaus, maar op inhoudelijk creatief-culinair kunnen wij nog veel waarde toevoegen. De identiteit en het imago van de consument wordt vandaag de dag mede bepaalt door de keuzes die de consument maakt op het gebied van waar men eet, wat men eet en koopt. Kortom: je bent wat je eet. Bureau Brandvuur is overtuigd hier het onderscheid te kunnen maken. Wij hebben ons gespecialiseerd in creative concepting, merkactivaties, contentcreatie en social-media marketing. Wij begrijpen marketeers, voorspellen trends, denken multidisciplinair en nemen verantwoordelijkheid van creatie tot en met productie. Wij zijn de vijfde smaak  (umami, red.) voor de wereld van food binnen retail, media en evenementen en zijn hier om de harten van smaakminnend Nederland te veroveren. We worden graag uitgedaagd.'

Brandvuur werkt volgens Verkerke al enkele maanden achter de schermen aan diverse projecten, maar treedt nu uit de anonimiteit door officieel de deuren van haar bureau voor nieuwe klanten te openen. Ons kernteam bestaat uit twee creatieve seniors uit de food, media en entertainment business, aangevuld met diverse experts uit ons netwerk. Variërend van een digitale BBQ-serie voor Heineken gemaakt in samenwerking met De Persgroep, de vernieuwde food positionering van de Bazaar in Beverwijk en reeks activaties met food influencers voor Hudson’s Bay Nederland; het portfolio van bureau Brandvuur kent zelfs voor de officiële lancering aantoonbaar bewezen resultaat.
(PvWK)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken