Nieuwe online docuserie Meet The Chef in premiere

Nieuwe online docuserie Meet The Chef in premiere
  • Food-en-retail
  • 12 dec 2018 @ 11:23
  • 12240 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

De zesdelige online miniserie 'Meet The Chef' is tijdens een exclusieve première gelanceerd. In de afleveringen komen de Nederlandse topchefs Menno Post (Restaurant Olivijn), Luc Kusters (QO), Richard van Oostenbrugge (212), Peter Gast (Graphite), Lars Scharp (Lars Amsterdam) en Thijs Meliefste (Meliefste) aan het woord.

Zij hebben allemaal meegedraaid op sterrenniveau en staan nu aan het hoofd van hun eigen zaak. Vanaf 20 december verschijnt zes weken lang elke donderdag een nieuw aflevering op YouTube en Instagram TV. De serie is mogelijk gemaakt door horeca kassasysteem aanbieder Lightspeed en kitchen system bouwer Annoncer in samenwerking met videoproductiebedrijf Soulvizion.

Vakmanschap tonen Lightspeed en Annoncer staan beiden voor het verder helpen van de horecabranche en het ondersteunen van de ondernemers. De serie heeft dan ook als doel om de unieke verhalen achter de Nederlandse horecatop op een visueel krachtige manier te vertellen en de passie achter dit vakmanschap te tonen. De serie wordt vlak voor de uitreiking van de Nederlandse Michelinsterren gelanceerd. Dit is geen toeval: wellicht vallen deze restaurants ook in de prijzen.

Chef Lars Scharp is blij met het initiatief, een fraai voorbeeld van contentmarketing in food: 'Ik ben ontzettend blij en trots dat Lightspeed en Annoncer ons de kans hebben gegeven om deze mooie serie te maken. Deze productie geeft iedereen de gelegenheid om een uniek inkijkje te krijgen in ons dagelijks leven als chef-kok en het vakmanschap en de creativiteit die daarbij aan te pas komt.'

De afleveringen

In de serie ligt de nadruk op de persoonlijkheden van de chefs: hun 'unieke' eigenschappen die ervoor hebben gezorgd dat ze de top konden bereiken. Deze zes afleveringen gaan live in de volgende volgorde:

* The Ingredient - Menno Post (Olivijn)

* The Passionate - Thijs Meliefste (Meliefste)

* The Mystery - Peter Gast (Graphite)

* The Signature Dish - Richard van Oostenbrugge (212)

* The Innovator - Luc Kusters (QO)

* The Perfectionist - Lars Scharp (Lars Amsterdam)

Sjeel Koster van Lightspeed vertelt MarketingTribune: 'Achter elk succesvol restaurantconcept staat iemand met waanzinnige passie en toewijding. Bij Lightspeed staan wij voor het helpen van onafhankelijke ondernemers. Precies om die reden vinden wij het belangrijk om dit vakmanschap te ondersteunen en te laten zien wat er allemaal achter zo’n restaurant zit. Om als chef bij de wereldtop te kunnen horen heb je een enorme drive, kracht, creativiteit en visie nodig. We zijn geïnspireerd door series als Chef’s Table en vinden dat ook Nederlandse chefs zo’n podium verdienen.'

Voor dit project werkten Lightspeed en Annoncer samen met het videoproductiebedrijf Soulvizion. Zij waren al eerder verantwoordelijk voor muziekvideo’s van Armin van Buren en Hardwell. Erik van der Zwan van Soulvizion “Het was voor ons een ontzettend bijzonder project om aan te werken. We hebben prachtige natuurshots in de vroege ochtend in Zeeland gefilmd, zijn meegegaan met een jager, hebben op een schaatsbaan gefilmd en zijn mee op pad geweest naar de visafslag in IJmuiden. We kunnen niet wachten om te zien hoe de video’s worden ontvangen!” De teaser van de serie is al hieronder te bekijken. Check hier de YouTube playlist, waar de komende tijd alle Meet The Chef-afleveringen op worden losgelaten.
(PvWK)

Over Lightspeed
'Lightspeed, met het hoofdkantoor in Montréal, Canada, is de krachtigste cloud-gebaseerde point-of-sale en e-commerce oplossing voor onafhankelijke bedrijven en wordt gebruikt in meer dan 100 landen. Lightspeed ondersteunt lokale ondernemingen, zowel binnen de retail als de horeca. Lightspeed is opgericht in 2005 en heeft ruim 650 medewerkers, met wereldwijde kantoren in Canada, de VS, Europa en Australië. Het hoofdkantoor in Nederland is gevestigd in Amsterdam. Voor meer informatie bezoek: www.lightspeedhq.nl'. (bron: Lightspeed)

Over Annoncer
'Annoncer is ‘s werelds eerste digitale keuken hub die speciaal is ontwikkeld voor de fine dine restaurants. Via meerdere beeldschermen weet iedereen in het restaurant, van keuken tot bediening, wat er per tafel moet gebeuren en maakt in één oogopslag duidelijk of gasten allergieën hebben en of alles in de perfecte ‘flow’ verloopt. Van Jonnie Boer in Zwolle tot Yannick Alleno in Parijs, Annoncer van Index Hospitality Systems is de martkleider in keukenautomatisering op het hoogste niveau. Voor meer informatie bezoek: www.annonceronline.com'.
(bron: Annoncer)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken