Ook Keith Weed weg bij Unilever

Ook Keith Weed weg bij Unilever
  • Food-en-retail
  • 7 dec 2018 @ 09:58
  • 5537 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Keith Weed vertrekt na 35 jaar als cmo bij Unilever. Het nieuws komt daags na de benoeming van Alan Jope als chief executive van de FMCG reus ter vervanging van de vertrekkende Paul Polman. Dit meldt het Britse Campaign.

Weed is sinds 1983 bij Unilever en heeft verschillende marketingfuncties bekleed. In 2010 werd hij chief marketing- en communicatieverantwoordelijke. Hij zegt in een toelichting: ‘Ik heb een enorm boeiende tijd gehad met het bedrijf, met een scala aan posities in verschillende landen. In mijn huidige functie heb ik het voorrecht gehad om een van de beste marketing-, duurzaamheid- en communicatieteams in de wereld te mogen leiden.’

Volgens Weed is Unilever als 's werelds tweede grootste adverteerder erin geslaagd om zijn invloed in te zetten voor meer effectiviteit en efficiëntie. ‘Dat heeft geleid tot meer verantwoordelijkheid, transparantie en verantwoordingsplicht in de reclame en digitale industrie,’ aldus Weed. Unilever heeft een omvangrijke portfolio met merken zoals Dove, Marmite, Ben & Jerry’s, Domestos, Hellmann’s en Knorr.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken