Philip Padberg nieuwe GM AH.nl; Rob Heesen GM Albert Heijn to go

Philip Padberg nieuwe GM AH.nl; Rob Heesen GM Albert Heijn to go
  • Food-en-retail
  • 6 dec 2018 @ 11:35
  • 11097 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenPersonaliaMarketing

Albert Heijn benoemt Philip Padberg (36, foto) tot general manager van AH.nl. Padberg was de afgelopen drie jaar bij maaltijdbezorger Deliveroo eindverantwoordelijk voor Continental Europe en Nederland. Padberg neemt het stokje over van Selma Postma, die vorige maand werd benoemd tot brand president van Ahold Delhaize’s Peapod in de US.

Daarnaast wordt Rob Heesen (47) general manager van AH to go, meldt de retailonderneming. Heesen heeft een grote ervaring in (food) retail. In zijn laatste rol was hij algemeen directeur bij Blokker en daarvoor vervulde hij commerciële directiefuncties bij de Hema en Super de Boer. Heesen volgt Jan-Willem Dockheer op, die Albert Heijn verlaat voor een externe uitdaging.

Groei en innovatie
Jan van Dam, directeur specialty stores & new markets Albert Heijn, is verheugd met de overstap van Padberg en Heesen: 'We verwelkomen deze twee energieke en ervaren managers graag binnen Albert Heijn. Philip heeft uitgebreide ervaring met het succesvol leiden van een vernieuwende e-commerce dienst met veel ambitie. De markt voor bezorgdiensten is enorm in beweging en Philip kan hier veel toevoegen. Rob is een oude bekende die bij Etos zijn eerste retail-ervaring opdeed. In de competitieve markt van food on the go is AH to go een groeiend convenience merk. Met zijn management-ervaring en expertise in food retail & food service kan Rob de groei en innovatie van AH to go in goede banen leiden. Ik wil ook Jan-Willem bedanken voor de groei en vernieuwing die hij AH to go heeft gebracht, waaronder recent de succesvolle introductie van Tap to go. Wij wensen hem alle succes in zijn nieuwe uitdaging.'
Beide benoemingen gaan in per 1 januari 2019. 
(PvWK)


  Rob Heesen (foto: AH). Foto boven: Philip Padberg

Over AH.nl en AH to go
'AH.nl is dé online supermarkt van Nederland. Het assortiment omvat de producten van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Klanten doen boodschappen zoals zij dat willen. Ze laten producten thuisbezorgen of halen hun bestelling op in een van de 77 Pick Up Points. AH to go is de gemaksformule van Albert Heijn die goed, gezond en lekker eten voor onderweg op ieder moment van de dag mogelijk maakt. De formule telt 84 winkels door het hele land.'

(bron: Ahold Delhaize)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken