Supermarkten weer fors in de plus
- Food-en-retail
- 5 dec 2018 @ 14:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 5 dec 2018 @ 14:27
- Peter van Woensel Kooy
Het gaat goed met de Nederlandse supermarkten: ze hebben (weer) een fraai omzetkwartaal achter de rug. De branche evenaarde in het derde kwartaal de recordgroei van 4,7 procent uit het tweede kwartaal.
Deze groei ging onder meer ten koste van de omzet van speciaalzaken. Speciaalzaken leverden 1 procent omzet in. Dit blijkt uit verse cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zojuist heeft gepubliceerd. De kwartaalomzet stijgt al sinds het eerste kwartaal van 2014 onafgebroken. De omzet van pure webshops steeg weer harder dan van fysieke winkels. Opvallend is de eerste omzetdaling van de meubelbranche in vier jaar tijd. Supermarkten deden het daarmee ook aanzienlijk beter dan de meeste andere branches in de detailhandel. Het totale groeicijfer voor de retailsector kwam uit op 3 procent. De meubelbranche kreeg echter te maken met de eerste daling van de omzet in vier jaar. Kijk hier voor de nieuwe CBS retailtabellen.
(PvWK, bron: CBS)
foto: Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- CBS
- speciaalzaken
- retail
- onafgebroken
- omzet
- kwartaalomzet
- pure webshops
- eerste kwartaal
- cijfers
- Centraal Bureau voor de Statistiek
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing