Supermarkten weer fors in de plus

Supermarkten weer fors in de plus
  • Food-en-retail
  • 5 dec 2018 @ 14:27
  • 9127 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Het gaat goed met de Nederlandse supermarkten: ze hebben (weer) een fraai omzetkwartaal achter de rug. De branche evenaarde in het derde kwartaal de recordgroei van 4,7 procent uit het tweede kwartaal.

Deze groei ging onder meer ten koste van de omzet van speciaalzaken. Speciaalzaken leverden 1 procent omzet in. Dit blijkt uit verse cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zojuist heeft gepubliceerd. De kwartaalomzet stijgt al sinds het eerste kwartaal van 2014 onafgebroken. De omzet van pure webshops steeg weer harder dan van fysieke winkels. Opvallend is de eerste omzetdaling van de meubelbranche in vier jaar tijd. Supermarkten deden het daarmee ook aanzienlijk beter dan de meeste andere branches in de detailhandel. Het totale groeicijfer voor de retailsector kwam uit op 3 procent. De meubelbranche kreeg echter te maken met de eerste daling van de omzet in vier jaar. Kijk hier voor de nieuwe CBS retailtabellen.
(PvWK, bron: CBS)

foto: Unsplash

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken