Annemarie Uleman opvolger Henk Teunissen bij Rivièra Maison

Annemarie Uleman opvolger Henk Teunissen bij Rivièra Maison
  • Food-en-retail
  • 15 jan 2019 @ 14:51
  • 6152 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingPersonaliaWinkelen

Annemarie Uleman wordt de nieuwe ceo bij lifestyle- en woninginrichtingketen Rivièra Maison en volgt daarmee oprichter en DGA Henk Teunissen op.

Uleman stond tot afgelopen september een jaar lang aan het roer bij Men At Work, dat failliet werd verklaard en geen succesvolle doorstart wist te maken. Eerder bekleedde ze directiefuncties bij Tumble ’N Dry en Tommy Hilfiger. Ook was ze enkele jaren als adviseur actief voor ketens als We Fashion en MS Mode.

DGA Henk Teunissen stond in 1985 aan de start van Rivièra Maison, nadat zijn ouders al een bloemenwinkel hadden op de Overtoom in Amsterdam die hij overnam, zo vertelde hij MarketingTribune in 2013. Het merk telt intussen ruim 600 verkooppunten wereldwijd. 

Rivièra Maison was in 2017 goed voor een omzet van 54,1 miljoen euro. Dat is een groei van 14,3 procent ten opzichte van een jaar eerder, zo blijkt uit de jaarrekening van moederbedrijf Rivièra Holding. 'De meeste omzet komt van de groothandel: 29,5 miljoen euro. De eigen winkels zijn goed voor 20,3 miljoen euro, terwijl er online een omzet van 4,3 miljoen euro is geboekt. Oprichter Henk Teunissen liet in 2017 tijdens het Retail & Brands Festival weten dat de RM-webshop inmiddels de grootste winkel van het bedrijf is. Nederland is met 30,4 miljoen euro veruit de grootste markt van het woonmerk', meldde Retailtrends afgelopen zomer. Teunissen zegt zich op de achtergrond nog met creatieve concepten te zullen blijven bezighouden voor RM. Ook blijft hij voorlopig 'het gezicht' van het merk.
(PvWK)


 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken