Dirk helpt consument bij verantwoorde keuze

Dirk helpt consument bij verantwoorde keuze
  • Food-en-retail
  • 25 jan 2019 @ 09:07
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Welk product bevat veel suiker of juist weinig vet? Om te voorkomen dat je alle etiketten moet controleren en vergelijken, helpt retailketen Dirk nu een handje mee en communiceert meer informatie over suiker en verzadigde vetten bij het zuivelschap.

Schapcommunicatie
Directeur Marcel Huizing licht toe: 'Bij Dirk willen we onze consument informeren over de samenstelling van producten. Zo wordt het eenvoudiger om een keuze te maken tussen diverse producten. In navolging op de schapcommunicatie bij de sappen en frisdranken die we vorig jaar uitrolden, starten we nu ook bij het zuivelschap. Waar we bij de sappen en frisdranken communiceerden over het aantal calorieën en het suikergehalte, richten we ons bij het zuivel op verzadigde vetten en suiker. Zo maken we het voor de consument hopelijk net wat makkelijker om een keuze te maken.'

Hieronder een voorbeeld van de nieuwe schapcommunicatie.
(PvWK)

Over Dirk van den Broek
'Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 121 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie op www.dirk.nl. De supermarktketen is sinds 1 januari 2009 onderdeel van Detailresult Groep NV. Detailresult Groep NV heeft behalve diverse supermarktformules ook eigen productiebedrijven, diverse distributiecentra, verscentrales en transport. Tot slot zijn er aan het bedrijf gelieerde tuincentra en slijterijen. Kijk voor meer informatie op www.detailresult.nl.'

(bron: Detailresult)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken