GUC Agency en Superunie trots op g'woon-campagne

GUC Agency en Superunie trots op g'woon-campagne
  • Food-en-retail
  • 22 jan 2019 @ 09:16
  • 7559 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesMarketing

Vandaag wordt de vervolgcampagne van het Superunie-merk g’woon gelanceerd. Het is het eerste werk van GUC Agency voor Superunie. De campagne start met drie nieuwe tv-commercials van 30 seconden. Later gevolgd door een landelijke activatie.

De nieuwe campagne richt zich op de kwaliteit van de g’woon-producten. Het gaat hierbij om de smaak en rijkheid van de producten. Maar ook om de maatschappelijk verantwoorde productie ervan (met keurmerken van bijvoorbeeld Beter Leven Keurmerk en Fair Trade). En dat tegen een g’woon goede prijs. In de eerste drie commercials worden de kwaliteit en scherpe prijs van chocola, granola en soep belicht. De pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’, die in de introductiecampagne van g’woon werd geïntroduceerd, blijft behouden.

Manon Daggers, Program Director Marketing en verantwoordelijk voor MarCom bij Superunie: 'Voor onze merken waren we op zoek naar één bureau, dat voor de verschillende merken op verschillende disciplines met ons mee kan denken. We hebben voor GUC Agency gekozen, omdat het bureau enerzijds thema en activatie in een lijn weet te brengen en anderzijds alle disciplines als tv, digital, activatie, shopper marketing en social onder een dak heeft. Met deze keuze kunnen we samen invulling geven aan onze ambities. Zowel met grote campagnes voor onze grote merken als aan wat meer pragmatische activiteiten.'

De campagne werd geproduceerd in samenwerking met MacGyver (regisseur: Anne de Clercq) en MacLoud.
(PvWK)

Over GUC Agency
'Motto: Creating brands with a heart and a beat. GUC Agency laat campagnes, content, conversaties en experiences samen komen vanuit één grote gedachte. Eén centrale strategie met een groot creatief idee. Alleen zo komen merken echt tot leven, met een hart én een hartslag. Merken kunnen bij GUC Agency terecht voor een volledig geïntegreerde aanpak, maar ook rechtstreeks werken met één of meerdere specialistische labels binnen GUC Agency:
GUC Digital
GUC Retail
GUC Experiental
GUC Content
GUC Conversation
GUC Data
Meer info: www.guc.nl'

(bron: GUC)

Over g’woon
'G’woon is een merk dat staat voor ‘elke dag een glimlach’. Het gaat bij g’woon om de kleine geluksmomenten op een dag. Wat maakt je blij? Een moment voor jezelf, of juist met familie of vrienden? Een lekker kopje koffie of de eerste zonnestralen op een lentedag? Het leven is al best goed, je moet het g’woon even zien. G’woon vertaalt deze zienswijze naar een uitgebreid assortiment aan dagelijkse producten van de beste kwaliteit. G’woon goed dus! G’woon is te koop is bij: Boni, Boon’s Markt, Coop, Deen, Hoogvliet, Jan Linders, MCD, Nettorama, Poiesz, Spar en Vomar.'

(bron: Superunie)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken